Austria etapiga algab F1 sõitjatel tihe juulikuine töögraafik, sest viie nädalavahetuse jooksul toimub neli etappi ning sellega pannakse maailma parimate autosportlaste füüsiline ja vaimne vorm tõsiselt proovile.

Ilmselgelt Mercedese rada

Kuigi praegu Red Bull Ringi nime kandval Spielbergi ringirajal on sõidetud alates 2014. aastast, on tegemist nii-öelda "hea vana kooli" rajaga, kus esmakordselt kihutasid F1 autod juba 1970. aastal.

Nagu vanarahvas ütleb, on "heal lapsel mitu nime" ja see sobib ka iseloomustama Spielbergi ringrada, sest ammustel aegadel tunti seda Österreichringi ja Zeltwegi nimede all, seejärel kandis A1 Ringi nime ning nüüd kutsutakse maalilistes Stüüria mägedes paiknevat rada nii omaniku nimega kui ka lähedal asuva Spielbergi linna järgi.

Maaliline ümbrus on küll kaunis vaadata, aga Spielbergi rajal on omad põnevad väljakutsed, milleks kiired kurvid, pikad sirged ja suur, ligi 65-meetrine kõrguste vahe. Lisaks tõsiasi, et kuigi see pole kõige lühem F1 rada pikkuse poolest, siis ajaliselt küll – mullu läbis kvalifikatsiooni võitnud Lewis Hamilton raja vaid minuti ja kaheksa sekundiga.

See muudab pingelisemaks boksimeeskondade töörütmi ja teisalt tähendab lühike rada, et ka kvalifikatsioonis on vahed väiksemad ja iga sajandik või kümnendik mängib suurt rolli.
Mercedese autole, aga ka mootoritele on rada sobinud nagu rusikas silmaauku.

Soosikut raske valida

Kahel eelmisel aastal on tandem Rosberg-Hamilton noppinud kaksikvõidud ja enim on neid kimbutanud Williams-Mercedese sõitjad. Ja mõlemal aastal on esikümnes finišeerinud koguni seitse Mercedese jõuallikaga varustatud autot. Näis, kas tänavu suudavad Ferrarid ja Renault mootoritega varustatud Red Bullid edukamalt vastu hakata.

Rosberg ja Hamilton on võidule selged soosikud, aga kumb neist peale jääb, on raske ennustada. Rosberg võitis eelmise etapi Bakuus ja Austria võidusõidu kahel eelmisel hooajal, aga punktitabelis tiimikaaslasele 24 punktiga kaotav Hamilton on ilmselt äärmiselt võidunäljas. Inglasele raha panustades võib selle tagasi teenida 2,1-kordselt, aga palju kehvem pole ka Rosbergi koefitsient – 2.50.

Siiski tuleb meeles pidada, et on mitmeid nüansse, mis võivad Spielbergis ootamatuid stsenaariume pakkuda. Rada on saanud värske asfaldikatte, mis tähendab, et rehvide käitumine ja kulumine võib mõnda tiimi üllatada.

Ilmgi võib üllatada

Vingerpussi mängida ka ilm, mis mägedes kipub kiirelt muutuma. Praegu seisuga ennustatakse reedeks-laupäevaks kuuma ilma, mis aga nädalavahetuse vältel võib kaasa tuua mõne äikesevihma ja kiire jahenemise.

Ferrari, Williamsi ja Red Bulli sõitjate üheks võimaluseks Mercedese omadele ära teha võib osutuda ka viimaste jätkuvad tehnikaprobleemid siduriga, mis nii mõnelgi etapil kehvade startide põhjuseks olnud. Sebastian Vettelit peetakse Mercedese sõitjate lähimaks rivaaliks ja tema koefitsient on 7.50.

Sakslase tiimikaaslase Kimi Räikköneni (võidukoefitsient 26.00) võimalustele eriti ei loodeta. Kuigi Red Bulli sõitjate Daniel Ricciardo ja Max Verstappeni koefitsiendid on vastavalt 17.00 ja 18.00, pole sugugi kindel, et nad Williamsi pilootidele Valtteri Bottasele (51.00) ja Felipe Massale (76.00) suudavad vastu hakata.

Duellid ruulivad

Kelle meelest panustamine võidule pole just kõige suurem väljakutse, võib pilgu heita tiimikaaslaste vastasseisudele. Näiteks nendesamuste Williamsi sõitjate vahel – kas jääb peale Bottas (koefitsient 1.55) või Massa (2.30).

Alati võib põnevust pakkuda ka Force India sõitjate mõõduvõtmine, sest kuigi Nico Hülkenbergi peetakse neist kahest paremaks sõitjaks, on Sergio Perez kolmest viimati sõidetud etapist koguni kahel korral poodiumile tõusnud. Samuti tasub visata pilk Red Bulli kangete "pullide" omavahelisele pusklemisele. Kergeks soosikuks peetakse Ricciardot koefitsiendiga 1.67 noorukese Verstappeni 2.10 vastu.

Kõik koefitsiendid kehtisid artikli kirjutamise hetkel.
Värsked F1 koefitsiendid leiad Pafi spordiennustuse lehelt.

Jaga
Kommentaarid