Saksamaa etapiga jõuavad osalejad nagu tundmatule maale, sest kuigi Hockenheim on ajalooliselt tuttav rada, on tänapäeva tehniliste reeglite järgi ehitatud autodega sõidetud seal vaid korra, 2014. aastal. Aga sellest ajast on muutunud nii mõndagi.

Ajalooliselt tuttav, oludelt võõras

Kaks aastat tagasi saavutas kodupubliku rõõmuks Hockenheimi rajal kindla võidu Rosberg. Arvestades aga asjaolu, et Hamilton pidi tookord alustama stardirivi eelviimasest reast, polnud sakslasele tookord lihtsalt konkurente. Kuigi rajaprofiili pole muudetud ja rajakategi endine, siis muutunud on olukord, milles tiimid eelseisval võidusõidul kokku puutuvad.

Uuenduse on võrreldes ülemöödunud aastaga läbi teinud rehvid ja seetõttu möönavad ka Pirelli insenerid, et ei oska päris täpselt nende pidamist ja kulumist ennustada. Asfalt on küll suhteliselt sile, aga mitmed järsud pidurdused pikkade sirgete lõpus ja ägedad kiirendused aeglaste kurvide järel koormavad rehve äärmise pingeni.

Kaks aastat tagasi vahetas Rosberg kaks korda rehve, aga Hamiltoni tõus stardirivi lõpust kolmandale kohale toimus kolme peatusega. Lisaks rehvidele on arenenud kahe aasta tagusest ajast ka autod, sest tookord polnud Mercedesele vastast ei Red Bulli ega Ferrari tiimist ja lähimaks konkurendiks oli hoopis Williams tänu võimsale Mercedese mootorile.

Red Bull loodab Ferrarit edestada

Kuigi Hockenheimi ringrajal on ka paar aeglasemat kurvi, nagu näiteks tuntud "staadioni" lõigul, siis pikad sirged soosivad kindlasti jõuallikate võimsust. Seega Mercedese sõitjad on siingi soosikud ja võitja selgub suure tõenäosusega eelmise etapi järel punktitabeli liidriks tõusnud Hamiltoni (võidukoefitsient 1.75) ja seda kohta tagasi ihkava Rosbergi (2.75) duellis.

Saksa etapi järel algab F1 sarjas neljanädalane kollektiivpuhkus ja reeglitega on paika pandud, et tiimid peavad kaheks nädalaks isegi tehaste uksed sulgema ja kõik töötajad puhkusele laskma. Aga nagu jalgpallis soovivad võistkonnad poolajale minnes juhtida, nii loodab ka Red Bull puhkuse eel Ferrarist tiimide punktitabelis mööduda. Hetkel on vahe vaid punkt.

Viimaste etappide headest tulemustest sõltuvalt peetaksegi Red Bulli sõitjate võimalusi paremateks. Max Verstappeni puhul on võidukoefitsiendiks 8.00 ja Daniel Ricciardol 10.00. Aga ka Sebastian Vetteli võitu lootes võib oma panuse 10-kordselt tagasi teenida.

Võimalusi esikolmikus finišeerida hinnatakse neil meestel aga üpris võrdseteks – Verstappeni koefitsient on 1.60, Vettelil 1.62 ja Ricciardol 1.72. Ei tasu siiski unustada ka Kimi Räikköneni (poodiumikoefitsient 3.50), kelle viimase aja vorm on suurepärane ja seda näitas ka soomlase sooritus eelmisel etapil, kus ta tõusis 14. stardikohalt lõpuks kuuendaks.

"Mustad hobused"

Tegelikult on raske uskuda, et keegi teine peale kolme eelpool mainitud võistkonna sõitjate suudaks end Hockenheimis esikolmikusse pressida. Mercedese mootoritega Williamsi ja Force India sõitjad võiks ju õnne korral sinna pääseda, aga kumbki tiim pole viimati sõidetud etappidel erilist vormi näidanud.

Williamsi sõitja Valtteri Bottase ning Force India pilootide Sergio Perezi ja Nico Hülkenbergi vastavaid šansse hinnatakse võrdselt koefitsiendiga 12.00.

Aga vanasõna ütleb, et "julge hundi rind on rasvane" ja kui kuus soosikut väga tasavägiselt esimestel ringidel üksteisest mõõtu hakkavad võtma, eriti pidurdustel pikkade sirgete lõpus, siis võib ju nii mõndagi ootamatut juhtuda. Eks me ole ka tänavu juba taolisi juhtumeid näinud. Ja sel puhul võib avaneda võimalusi ka teistele.

Kõik koefitsiendid kehtisid artikli kirjutamise hetkel.
Värsked F1 koefitsiendid leiad Pafi spordiennustuse lehelt.

Jaga
Kommentaarid