Mootorite mõõduvõtt Kanadas


Mootorite mõõduvõtt Kanadas
PAF

Erinevalt eelmisest etapist Monte Carlo kitsal ja aeglasel tänavarajal mängivad Montreali pikkadel sirgetel suurt rolli jõuallikate võimsus ja pidurite vastupidavus.

Legendaarse Gilles Villeneuve'i nime kandev ringrada Ile Notre-Dame tehissaarel St. Lawrence'i jõel on alati pakkunud hea atmosfääriga võistlust. Kanadalased armastavad F1 võidusõitu ja seda põhjusel, et Kanada GP on pea alati pakkunud tõelist vaatemängu ja vahel ka ootamatuid stsenaariume.

Suured kiirused ja järsud pidurdused

Montreali ringraja pikkadele sirgetele seadistatakse autod suurtele kiirustele, mis tähendab totaalset erinevust eelmise etapiga Monacos. Samas on rajal mitmeid šikaane ja aeglasi kurve, kuhu pidurdamine suurtelt kiirustelt paneb ränga koormuse piduritele. Ja meeles tuleb pidada tõsiasja, et tänastel hübriidautodel sõltub pidurite töökindlusest ka hübriidsüsteemi elektrimootorite sooritusvõime.

Mercedese mootorid on seni olnud stardirivi kõige võimsamad, aga kiiretele radadel jõuab Ferrari siiski Saksamaa autotööstuse toodangule suhteliselt lähedale. Kanada etapiks paigutab Ferrari oma autodele uuendatud jõuallikad, mille sooritusvõime võib konkurente üllatada.

Renault seevastu tõi värske mootori juba välja Monacos, ehkki seda kasutas vaid Daniel Ricciardo. Kanadas saab uhiuue jõuallika enda käsutusse ka Max Verstappen. Samas tuleb siiski meeles pidada, et Monte Carlos mootorite võimsus sedavõrd suurt rolli ei mänginud ja tõeliselt saab Renault' Mercedese ja Ferrariga võrrelda alles Kanadas.

Hamiltoni peetakse soosikuks

Mullu võitis Montrealis kindlalt Lewis Hamilton edestades tiimikaaslast Nico Rosbergi mõne sekundiga. Aga näiteks 2014. aastal juhtus Gilles Villeneuve'i ringrajal just see, millest eespool juttu – võistluse lõppfaasis hakkasid streikima Mercedese autode pidurid, mis mõjutas ka hübriidsüsteemi ja sellega ka autode kiirust. Ricciardo pääses mööda ja võitis.

Sellest hoolimata peetakse Hamiltoni tänavuse Kanada GP suurimaks soosikuks ja inglasele panustades on võimalik raha tagasi teenida täpselt kahekordselt. Ega teise Mercedese piloodi Rosbergi võimalused palju kehvemad ole – tema võidukoefitsient on 2.75.

Kui aga Mercedes peaks mingil moel vääratama, siis suhteliselt sarnaseks võib hinnata Ferrari ja Red Bulli sõitjate šansse Kanadas pjedestaali kõrgeimale astmele tõusta. Eelmiste etappide tulemused annavad paremad koefitsiendid Red Bulli meestele – Ricciardol 7.00 ja Verstappenil 8.50. Sebastian Vetteli võimalusi hinnatakse koefitsiendiga 11.00 ja Kimi Räikköneni võidu korral võib raha tagasi teenida koguni 26-kordselt.

Üllatada võivad Williams ja Force India

Arvestades, et rada soosib mootorite võimsust, siis ülejäänud võistkondadest on Mercedese klientidel kindlasti eelis. Näiteks Williamsi autod sobivad just kiiretele radadele. Mullu saavutasid Valtteri Bottas ja Felipe Massa vastavalt kolmanda ja kuuenda koha ning ilmselt on võimelised üllatama nii Red Bulli kui ka Ferrari piloote. Bottase ja Massa võiduvõimalusi hinnatakse võrdselt koefitsiendiga 151.00.

Teinegi Mercedese klient on end kiiretel radadel heast küljest näidanud ja selleks on loomulikult Force India. Eks seetõttu võibki Nico Hülkenbergile ja Sergio Perezile panustades raha tagasi teenida koefitsiendiga 126.00.

Ja "last, but not least" – Montreali ilm on nii mõnelgi aastal üllatanud vihmaga ja märg rada võib kõik ennustused pea peale pöörata. Muuseas, võistluse ajaks eeloleval pühapäeval ennustavad ilmatargad hoovihmasid!

Kõik koefitsiendid kehtisid artikli kirjutamise hetkel.
Värsked F1 koefitsiendid leiad Pafi spordiennustuse lehelt.