Hooaja esimene kruusaralli Mehhikos näitab tendentse mõneti ülejäänud aastakski, sest valdav osa etappidest sõidetakse MM-sarjas samuti kruusateedel. Samas eristub Mehhiko ralli mõneti ülejäänud etappidest, sest võistlus toimub kõrgmäestikus ja kohati ka suhteliselt kuumades oludes.

Olud võivad mängida olulist rolli

Mehhiko ralli kiiruskatsed paiknevad merepinnast kuni 2700 meetrit ülalpool ja isegi kõige madalama punkti kiiruskatse toimub umbes 1800 meetri kõrgusel. See tähendab hõredamat õhku ja vähem hapnikku nii sõitjatele kui autodele. WRC autode turbomootorite puhul võrdub hõre õhk väiksema võimsusega ja palju sõltub sellest, kuidas erinevad tootjad nende tingimustega hakkama saavad.

Viimaste aastate tulemused näitavad, et Volkswagen Polo R WRC oli edukas ka nendel kõrgustel ja seega toob panustamine viimase kolme aasta Mehhiko ralli võitjale Sebastien Ogieril raha tagasi 1,35-kordselt.

Kuigi Volkswageni teise sõitja Jari-Matti Latvala tulemused on viimastel aastatel olnud kõikuvad, on tema võidukoefitsient siiski teiseks parim — 5.00. Eelmisel aastal näitas end Mehhikos väga heast küljest Andreas Mikkelsen finišeerides kolmandana ja tänavu võib temale panustades raha tagasi teenida 13-kordselt.

Kavas on 80-kilomeetrine kiiruskatse

Kuigi Volkswageni sõitjad on kindlad favoriidid, võib võistlus siiski pakkuda üllatusi, sest keerulistele oludele kõrgmäestiku tingimustes lisandub tänavu veel üks uus katsumus. Nimelt kuulub võistluse programmi ülipikk, 80-kilomeetrine kiiruskatse, mis imeb tõenäoliselt välja viimasedki mahlad nii sõitjatest, autodest kui rehvidestki.

Eeldatavalt kulub nii pika kiiruskatse läbimiseks parimatel enam kui 50 minutit ja hapnikuvaeguses sõitjad peavad olema tõeliselt heas füüsilises vormis, et keskendumisvõimet stardist kuni finišini säilitada. Lisaks tuleb jälgida ka seda, et rehve liialt ei kulutaks. Just see kiiruskatse, mis sõidetakse võistluse viimasel päeval, võib pakkuda üllatusi. Samas on rallil kavas ka kaks 54 kilomeetri pikkust kiiruskatset.

Mullu saavutas Mehhikos teise koha Mads Østberg, kelle autoks oli tookord Citroën. Tänavu istub norralane aga Fordi roolis ja varasemad Mehhiko rallid on näidanud, et Ford Fiesta RS WRC auto just kõige paremini kõrgmäestikus ei tööta. Østbergi võidukoefitsient algavaks võistluseks on 18.00.

Ott Tänaku võidukoefitsient on 46.00

Palju kõrgemalt hinnatakse Hyundai sõitjate võimalusi, aga nende puhul on õhus küsimärk uhiuue Hyundai i20 WRC autoga seoses. Nimelt pole alles tänavu ralliradadele jõudnud uut Hyundaid veel kruusal võistlemas nähtud ja seega puudub võrdlusmoment. Monte Carlos ja Rootsis jõudis Hyundai küll poodiumile eks näis, kas suudetakse ka kruusal pakkuda Volkswagenile konkurentsi.

Thierry Neuville (võidukoefitsient 15.00) on varem siiski suhteliselt edukalt Mehhikos võistelnud ja sama kõrgelt hinnatakse ka tema tiimikaaslase Hayden Paddoni (15.00) võimalusi. Hyundai kolmandale sõitjale Dani Sordole panustades võib raha tagasi teenida 25-kordselt.

Ott Tänaku eelmised etteasted Mehhikos on lõppenud vahelduva eduga — kui mullu uputasid nad koos Raigo Mõlderiga oma Fiesta ära, siis näiteks 2012. aastast on Tänakul Mehhikost ette näidata 5. koht. Algavaks võistluseks eestlasele panustades on koefitsiendiks 46.00.
Last, but not least — Citroëni tänavune esindustiim PH Sport Mehhikos ei võistle ja seega puudub stardirivist viimastel rallidel Ogierile ägedalt vastu hakanud Kris Meeke.