Jaanuari esimesel poolel Saksamaal superkrossil saadud õlavigastus on sundinud ta kõige kiiremal treeningperioodil pikka aega tegevusetult istuma.

10. jaanuaril Saksamaal peetud superkrossil rebestas kümme aastat järjest Eesti Motoföderatsiooni poolt parimaks tunnistatud Leok kukkudes õlalihast ning oli sunnitud treeningutesse pika pausi tegema. „Kaks nädalat ei saanud üldse harjutada. See annab kõvasti tunda, sel aastal olen ainult neli korda sõita saanud,” kurtis 31aastane motoäss.

Ehkki praeguseks on Leok taas treeningute kallale asunud, pole vigastused veel kaugeltki paranenud. „Tasapisi läheb paremaks. Õlg on paistes ja valus, aga kuidagi ikka saab. Ka teine käsi on paistes, see on vaat et isegi hullem,” ütles raskusi trotsiv Sõmerpalu mees.

Veebruari teisel nädalal on Avo Leokil kavas koos vennapoegade Taneli ja Aigariga osaleda Kataris MMil osalevate tiimide esitlusel ja hooaja avavõistlusel. „Seal olen kindlasti rivis,” lubas Avo Leok. Kuni äralennuni jätkatakse koos ettevalmistust Belgias.

Tänavuses MM-sarjas on Eesti esindatud viie sõitjaga. Oma kümnendal MM-hooajal võistleb Leokeist kogenuim koos 20aastase Toomas Triisaga kuninglikus 650ste tsiklite klassis, 19aastane Juss Laansoo Motocross GP ning teist aastat täiskasvanute seas võistlevad 17aastased Tanel ja Aigar 125 ccm klassis.

Mullu 500ste klassis üheksandaks tulnud Avo Leok esindab teist hooaega Saksamaal Sarholz Honda meeskonda. Tänavu istus Eesti esisõitja ümber forsseeritud 490sele tsiklile, kuna seda nõuavad MM-klassides toimunud muudatused.

Neljataktisel 540 ccm KTMil kihutav ning Hispaanias harjutav Triisa peaks lähipäevil allkirjastama lepingu sealse ADF Racing Teamiga. „Pere otsus oli, et Toomasest saab professionaalne võidusõitja,” kinnitas tallinlase isa Jüri Triisa.

Toomas Triisa sõnul on eesmärk osaleda kõigil MM-etappidel. „Liigume edasi samm-sammult,” ei sea ta esialgu kõrgeid sihte. Mullu teenis Triisa 500ste klassis Moskva etapil saadud 15. koha eest esimesed MM-punktid. „Veendusime, kui raske on MMil punktikohale jõuda,” ütles noormehe isa.

Tunamullune juunioride maailmameister ja mullu kahel MM-etapil kuuendaks tulnud Tanel Leok esindab KTMi tehase toel loodud Belgia võistkonda Bruforce Racing. Aigar Leokil on teist aastat leping Avo Leoki kunagise meeskonna Bodo Schmidt Motospordiga.

Ainsana vaid Eesti sponsorite rahakoti peal elav ning peamiselt kodus harjutav Laansoo on tänavu ümber istunud 250selt võimsamale neljataktisele 450 ccm Yamahale. „Kavas on osaleda kõigil MM-etappidel,” kinnitas Sakust pärit, praegu armees aega teeniv noormees.

Eeloleval hooajal on Leokeil kindel eesmärk: koguda MMil eestlastest kõige rohkem punkte ja esindada Eestit rahvuste krossil oma meeskonnaga.

Avo Leoki arvates oleks pidanud juba mullusel rahvuste krossil Eestit esindama kolm Leokit. „Aigar [Leok] oli [Laansoost] tugevam, kuid suruti võistkonnast vägisi välja,” meenutas ta toona puhkenud tüli.

Ka Aigar Leoki isa Aivar nõustus, et tema pojale tehti ülekohut, ent täpsustas, et lõpuks sõitis rahvuste krossile siiski õige meeskond. „[Vastu sügist] õnnestus Jussil Aigari tulemus üle sõita,” tunnustas ta poja lähikonkurenti.

Kui Aigar Leokil oli mullu ette näidata 125 ccm EMi kuues koht, Saksamaa meistritiitel ning MM-etappidel 16. ja 20. koha punktid, siis Laansoo tuli open- klassi juunioride Euroopa meistriks ning teenis enne rahvuste krossi Moskvas MM-etapil 250ste klassis 11. kohaga elu esimesed MM-punktid.

Aivar Leoki sõnul töötavad Avo, Tanel ja Aigar Leok selle kallal, et tänavuses MM-sarjas võimalikult palju punkte koguda. „Rahvusvaheline reglement ütleb, et rahvuste krossil esindavad oma riiki need, kellel on paremad MM-punktid. Selles suhtes ei tohiks enam vaidlusi tekkida,” lausus ta.

Laansoo jäi mulluseid sündmusi kommenteerides napisõnaliseks. „Eks Leokid on seda (oma meeskonnaga Eestit esindada — toim) pikka aega tahtnud, eelmisel aastal käis kõva sõda,” tunnistas temagi, ent lisas: „Minu asi on sõita, sellega (koondise koostamisega — toim) tegelgu teised.”

Ulis Guth
Võrumaa Teataja