Reedel kinnitas Eesti viimase kümnendi parim motomees, et jätkab ka tuleval aastal Saksamaal senise tööandja Sarholzi meeskonnas, teatab Võrumaa Teataja.

Üleeile oli Leokil telefonikõne Sarholz Honda firma bossiga, kes kinnitas koostöö jätkumist. „Lepingut me veel alla kirjutanud ei ole, kuid jutt jäi nii, et kõik läheb edasi, nagu siiamaani olnud,” lausus Sõmerpalust pärit 32aastane krossisõitja, kelle senine kaheaastane leping lõpeb selle aastanumbri sees. „Ka mehaanik ajab aktiivselt asju, loodame, et uuel aastal läheb asi veelgi paremaks,” lisas ta.

Kui kõik läheb plaanipäraselt, hakkab Avo Leok koos 18aastase vennapoja Taneliga võistlema MMi põhiklassis MX1, kus konkureerivad kahetaktised 250 ccm ja neljataktised 290—450 ccm tsiklid. „Arvan, et midagi hullu ei ole, kuid kõige raskemad saavad olema ajasõidud, sest konkurents läheb tugevamaks ning seetõttu tuleb talvel treeningutel kiirusele rõhku panna,” arutles lõppenud hooajal kuni 650 ccm tsiklite klassi eelistanud mees.

Uuel hooajal on soolotsiklite MM-võistlustel kaks põhiklassi: MX1 ning kahetaktistele 125 ccm ja neljataktistele 175—250 ccm tsiklitele mõeldud MX2, kus osaleb 18aastane Aigar Leok. Alles jääb ka 650 ccm klass (kahetaktised 500 ccm ja neljataktised 475—650 ccm tsiklid), mis hakkab kandma nime MX3, ent nimetatud klassi võistlused hakkavad tõenäoliselt toimuma põhisarjast eraldi.

Ühel etapil taas kaks starti. Esialgse kalendri järgi on MX1 ja MX2 klassis kavas 16 etappi, igal etapil on kavas kaks starti. „Olen alati selle poolt olnud, teine start on mul alati paremini õnnestunud,” on Avo Leok rahul, et vahepeal kaotatud võistlussüsteem taastati.

Kuna hooaeg tõotab tulla väga tihe, Leokeist kogenuim nõrgemas MX3 klassis osalemisele eriti ei mõtle. „Arvan, et seal osalemiseks ei jää aega, kuna ees on 16 MM- ja kuus Saksamaa meistrivõistluste etappi. Kuid kui plaanid paigas ja vaba aega jääb, siis on võimalik, et mõnda etappi isegi proovin,” jättis ta ukse lahti.

Mõnda aega oli Sarholz kahevahel, kas tuleval hooajal jätkata või mitte, kuid tegi siis Leoki jaoks positiivse otsuse. „Saksamaa meistrivõistlustel oli Sarholzil kindlasti plaanis osaleda, aga MM on kulukas. Uuel hooajal on 16 MM-etappi, kuhu on vaja välja viia nii tsiklid kui ka mehaanikud. Iga liigutus maksab,” mõistab Avo Leok bossi vaevanud muresid.

Mis oleks saanud Sarholzi eitava otsuse korral, Leok ei mõtle. „Eks siis oleks tulnud hakata maad uurima. Nõrgemas tiimis, kes MMil ei osale, ei oleks tahtnud jätkata, siis oleks kadunud motivatsioon,” ütles ta. „Kuid tunne ütles, et kõik läheb hästi.”

Nädala alguses rahvuste krossilt koju naasnud, lubas Avo Leok endale paar puhkepäeva, et siis tasapisi uueks hooajaks valmistuma hakata. „Selle nädala võtsin kergemalt, käisin jooksmas ja tegin natuke füüsilist trenni. Järgmisel nädalal hakkan sõitma, siis treenin, kuni ilm lubab,” lausus Saksamaalt ühe treeningtsikli kaasa võtnud mees.

Tanel Leok kolib Inglismaale. Aigar Leok tuli koju eile, nädala sees käis ta Belgias suvel vigastatud rangluust naelu välja võtmas. Rahvuste krossil osalenud kolmikust viimasena naaseb Lääne-Euroopast Tanel Leok, kes osaleb homme Hollandi meistrivõistluste viimasel etapil.

Lõppenud hooajal Belgia võistkonda Bruforce Racing kuulunud Tanel Leok hakkab uuest aastast esindama Inglismaa meeskonda Motovision. „Ajalooga klubi, kuid viimastel aastatel pole nad MMil osalenud,” teadis noormehe isa Arvo Leok. „Kokkulepe on olemas, kuid selge pole veel ratta valik — kas hakatakse sõitma KTMi või Suzukiga. Oleneb sellest, kui palju üks või teine tehase rattaid ja juppe välja pakub,” selgitas ta.

Tööandjat vahetab ka KTMil jätkav Aigar Leok, kes siirdub Bodo Schmidti meeskonnast kaheks aastaks teise Saksamaa tiimi Kosak.

Vennapoegade areng teeb Avo Leokile rõõmu. „Taneli tiim on uus, seetõttu ei oska ma selle kohta midagi öelda. Kuid kuna asja veab endise tiimi mänedÏer, ei saa see paha olla,” arvas ta. Kosakit tunneb Avo Leok paremini. „Ega seal erilisi juppe ole, sõidetakse standardrattal. Kuid Aigarile on lubatud rohkem tehnikat kui mullu ja juba see on pluss,” sõnas ta.

Kokku peaks tuleval aastal MMil startima viis eestlast: peale Leokite ka Juss Laansoo ja Toomas Triisa. „Toomas hakkab sõitma Yamahal ja Juss Hondal. Sihiks on võetud MX1. Kui sinna peale ei saa, proovitakse klassis MX3 või EMil,” ütles Jüri Triisa.

Ulis Guth
Võrumaa teataja