Nico Rosbergi võidukas seeria venis juba kuuele etapile ja Lewis Hamilton on ilmselgelt tüdinenud tiimikaaslasele pjedestaalil seistes alt üles vaatama. Ja ega Ferrari sõitjate frustratsioon pole sugugi väiksem, sest punktitabelis on neist vaikselt ettepoole tõusnud Daniel Ricciardo.

Rehvid, ikka need rehvid

Eelmisel kahel aastal oktoobris toimunud Venemaa etapi nihutamine kevadele ilmaolude osas mingeid muutusi kaasa ei too, sest Sotši oktoobri ja mai õhutemperatuur on enam-vähem sama ning tiimidele seetõttu olud tuttavad. Hetkel lubavad meie ida-naabrite ilmaennustajad pühapäevaks säravat päikest ja ega nad töörahvapühaks midagi kehvemat ennustada julgekski.

Rehvitootja Pirelli spetsialistide sõnul Sotši rada eriti rehve ei kuluta, aga märgivad, et väikesteks erinevusteks eelmiste aastatega võrreldes tuleb valmis olla, sest tegemist on siiski tänavarajaga. Näiteks on 5,8 kilomeetri pikkusest ringrajast 1,7 km avatud igapäevaseks liikluseks, mis võib rajakatte olukorda märgatavalt muuta.

Kahel eelmisel aastal on Venemaa etapi võitnud Hamilton ja näiteks möödunud aastal piisas Mercedese sõitjale vaid ühest boksipeatusest. Mullu tõusis poodiumi teisele astmele Sebastian Vettel ja kolmanda kohaga üllatas teistest erinevat rehvitaktikat kasutanud Force India sõitja Sergio Perez.

Suure tõenäosusega piisab Pirelli inseneride arvates ka tänavu vaid ühest peatusest, aga siiski tuleb nende sõnul valmis olla ka üllatusteks, sest kolm esimest etappi näitasid, et tänavu kasvanud kiirused kulutavad rehve veidi rohkem kui eelmistel hooaegadel.

Rosberg kerkis soosikuks

Arvestades eelnevat, siis mängivad rehvivahetused ja -taktika Sotšis väiksemat rolli ning seega sõltub rohkem puhtast kiirusest. Seni on Mercedes rivaalidele koha kätte näidanud ja kõik tänavused etapid võitnud Rosberg on esimest korda kerkinud peafavoriidiks, kelle võidu korral on võimalik oma panus tagasi teenida 2-kordselt. Hamiltoni šansse peetakse aga siiski vaid juuksekarva võrra kehvemateks ja tema koefitsient on 2.10.

Hoolimata hooajaeelsetest ennustustest pole Ferrari veel Mercedesele väga ohtlikuks osutunud, aga maiparaadil on tavaliselt ikka lehvitatud kõige ägedamalt just punaste lippudega ja nii valmistus Ferrari panustama tõsiselt, et traditsioon jätkuks ka Sotši olümpiapargis toimuval “paraadil”.

Nimelt kavatsetakse võtta Venemaale Vetteli tarvis kaasa veidi uuendatud mootor ja kui see tõesti osutub kiiremaks, siis võivad sakslase võidule oma panused asetanud raha tagasi teenida 7-kordselt. Kimi Räikköneni võimalusi hinnatakse veidi madalamalt (koefitsient 17.00), aga kes teab, on ju soomlaselgi tänavu ette näidata juba üks teine koht.

Tuhast tõusnud Red Bull

Kehvalt kulgenud mullune aasta mõjus “punastele pullidele” kui punase rätiku näitamine ja käesolevat hooaega on Red Bulli sõitjad alustanud hoopis suurematel kiirustel ja äärmiselt motiveerituna.

Tulemused räägivad enda eest, sest Ricciardo (võidukoefitsient 34.00) on punktitabelis kolmas ja Daniil Kvyat (76.00) tõusis Hiinas koguni poodiumile. Venemaal on mõlemad võimelised rinda pistma Ferrari sõitjatega ja võimaluse korral ka Mercedese meestele kandadele astuma.

Red Bulli võivad aga omakorda kimbutada Williamsi piloodid — tiimi autod liikusid eelmistel etappidel päris hästi, aga saatuslikuks osutusid valed otsused rehvide valikul. Pealegi on Williamsil suhteliselt head mälestused Sotši ringrajalt eelmistest aastatest — Valtteri Bottas oli 2014. aastal kolmas ja oleks ka mullu pjedestaalile tõusnud, kui ta kaasmaalane Räikkönen poleks teda rajalt tõrjunud. Igatahes hinnatakse Bottase ja Felipe Massa võiduvõimalusi võrdselt koefitsiendiga 126.00.