Mercedese sõitja Hamilton peab oma kolmanda

MM-tiitli võitmiseks teenima Austinis üheksa punkti rohkem kui Sebastian Vettel ja kaks punkti rohkem kui Nico Rosberg. Teiste tulemuste korral peab inglane kuldmedali kindlustamiseks ootama järgmisi etappe.

Mullune edu Austinis annab Hamiltonile enesekindlust

Möödunud aasta võidusõitu USA F1 etapil alustas parimalt stardikohalt Rosberg, kuid juba enne poolt distantsi möödus sakslasest tiimikaaslane Hamilton ja rohkem polnud inglasel enam vaja seljataha vaadata. Kindlasti läheb Hamilton, kelle võidukoefitsent on 1.50, püüdma esikohta ka eeloleval nädalavahetusel ja võidu korral jääb lootma, et teist kohta ei saavuta Sebastian Vettel (võidukoefitsient 10.00).

Nico Rosbergi lootusi MM-tiitli jagamist veel edasi lükata saab elus hoida ainult etapivõit, sest kaotus tiimikaaslasele tähendaks jälle järgmise hooaja ootamist. Saksamaad esindava Rosbergi võidule Austinis panustades teeniks raha tagasi aga 2.75-kordselt.

Mitmekesine rada lubab oodata põnevat sõitu

Kui Ferrari ja miks ka mitte näiteks Williams suudavad vähegi püsida Mercedese tempos, võib võidusõit Austinis kujuneda põnevaks ja vaatemänguliseks. Rada on Texase osariigi pealinnas vägagi huvitav — mitmeid erinevat tüüpi kurve, päris märkimisväärne kõrguste vahe ja ohtralt häid möödumiskohti, eriti mõlema pika sirge lõpus.

Autodele peab aga Austinis leidma seadistuse, mis pakub kompromissi pikkade sirgete ja nende vahele jäävate aeglasemate lõikude — kus vajatakse suuremat surujõudu — vahel. Rajakate on suhteliselt sile ja rehvide kulumine keskpärane ning Pirelli toob kaasa keskmise ja pehme seguga rehvid. Seega on oodata tõenäoliselt kahte boksipeatust, mis samuti lisavad võimalusi möödumisteks.

Räikkönen lubas Vettelit aidata

Kuna Kimi Räikkönenil (võidukoefitsient 29.00) on tiitlilootused ammuilma läinud, siis teatas “Jäämees”, et aitab vajadusel meelsasti tiimikaaslast Vettelit. Tõenäoliselt on aga soomlase võimalused oma sõpra ja tiimikaaslast abistada suhteliselt tagasihoidlikud, sest ennekõike peab ju sakslane ise jagu saama Hamiltonist.

Hoolimata sellest, et Daniel Ricciardo saavutas mullu Austinis kolmanda koha ja et Red Bulli autodele peaks ringraja aeglasemad lõigud sobima, on kahtlane, kas Ricciardo (koefitsient 151.00) ja Daniil Kvyat (201.00) suudavad vastu saada Mercedese mootoreid kasutavatele Williamsi sõitjatele Felipe Massale (41.00) ja Valtteri Bottasele (34.00).

Samas saavad Red Bulli autod Austini etapiks täiendatud Renault jõuallikad ja nende efektiivsust on enne kvalifikatsiooni raske ennustada. Ennemini ootaks siiski häid etteasteid teistelt Mercedese mootoreid kasutavatelt tiimidelt nagu Force India ja Lotus.

Artiklis kasutatud koefitsiendid kehtisid artikli kirjutamise hetkel.
Mootorispordi värsked koefitsiendid leiad SIIT.

Jaga
Kommentaarid