Ega ringraja mõte Tallinnas uus ei ole. Vanemad olijad mäletavad, et 80`ndate lõpus oleks veel N Liidu rahadega ehitatud igati F1 kõlbulik rada Muugale, aga selle asja vussisid ära rohelised eesotsas härra Savisaarega. Muuga ringrada oleks toonud aedlinna kanalisatsiooni, telefonid, tänavavalgustuse ja uued teed, mis tänasel päeval ei saa enam kunagi teoks. Mõelge suvilaomanikud, kes te kirjutasite alla igasugu protestidele, kui palju teie maja väärtus oleks praegu kõrgem, kui rada oleks siiski ehitatud.

Raido Rüütel ütleb Postimehes, et:"Olen seda meelt, et valmimise hetkel peaks Tallinna ringrada olema parim rada maailmas". Ega mõte pole ju laita, muidugi näitame kogu maailmale, et väikese rahvaga, mille arv on väiksem normaalsete suurlinnade getost, teeme maailma kõige vingema raja, mis ennast kunagi ära ei tasu. Või kas ikka ei tasu?

Postimees arvab säherduse raja eelarveks olevat 1-2 miljardit krooni. Kuna 2 tundub juba tõeliselt ülepaisutatud, siis võib võtta aluseks 1 miljard Eesti krooni. Normaalne äri idee oleks, et rada tasuks ennast kümne aastaga ära, muidu tuleb teda hakata jälle uuesti ehitama. See tähendab, et igal aastal tuleks teenida vähemalt 100 miljonit krooni pluss laenu intressid, tegevuskulud jne. Ehk käive peaks olema vähemalt 500 miljonit krooni, kui mitte päris miljard.

Kui rajal toimuks F1 etapp, mille eest rada peaks garantiina välja käima 10 miljonit dollarit (170 miljonit krooni) ja publikut mahuks sinna 100 000 (rohkem kui Lauluväljakule), siis peaks pilet maksma 1700 krooni, et tasuda etapi korraldamise õigus. Kui siia veel lisada 1000 krooni igaastast tasuvusmaksu, jne... Kas 5000 kroonise piletiga ikka tuleb 60 000 eestlast seda vaatama pluss 40 000 soomlast? Vaevalt.

Meie kontserdikorraldajatel on raskusi üle 60 000 pileti müümisega, kui tegemist on tippklassi artistiga. Me oleme üks väike küla ja veel küllaltki vaene selline.

Kogu teemat kokku võttes, on tore, et keegi selliseid plaane teeb, kuid teoreetiliselt ei ole seda raha olemas ei meie ettevõtetel ega riigil, et seda rada teoks teha. Kui raja maksumus oleks 100 miljonit krooni, siis poleks asi veel nii hull, aga 1 miljard ...

Parim lahendus oleks teha Tallinnasse sadama piirkonda tänavarada, kus sulgeda liiklus ja pakkuda suve jooksul linlastele vähemalt kolme EMV etappi, koos soomlaste ja rootslastega. Selle maksumus ei ulatu miljoninigi ja see oleks ka igati taskukohane meie vähesele rahvale. Ka sinna tuleks turiste Soomest, kui nende omad poisid võistlevad ning sellest alustades, võib saada siia juba DTM`i, GT sarja, Briti F3, CART ja F1?