Möödunud aastal õnnestus Sebastian Vettelil kolmel korral üllatada Mercedese sõitjaid ja nendes võitudes mängisid peamiselt rolli rehvid, aga samas kindlasti ka Ferrari arenguhüppe teinud jõuallikas. Peasoosikuteks MM-tiitlile peetakse siiski ka tänavu Mercedese sõitjaid.

Mercedes vs Ferrari

Algav F1 hooaeg suuri muudatusi endaga kaasa ei too, aga veidi reegleid siiski näpiti ja sealjuures võivad mõned nüansid pakkuda üllatusmomente. Näiteks on muudetud kvalifikatsioonisõitude formaati ja kolm ajasõitude vooru toimuvad uuel kujul.

Igas voorus hakkab teatud aja tagant hetkel kõige aeglasem välja langema ning seetõttu peavad sõitjad ja tiimid pidevalt nii-öelda valvel olema, et mitte kogemata järjestuse viimasele reale langeda. See võib pakkuda stardijärjestusse mõningaid üllatusi.

Siiski arvavad asjatundjad, et küllap oskavad tohutuid ressursse omavad tiimid kiiresti uue kvalifikatsiooniformaadi selgeks saada ja lõpuks tõuseb koor ikkagi pinnale. Hooajaeelsete testisõitude põhjal on tegelikult raske ennustada, kes suudab kogu aasta vältel edukas olla ja kes mitte, aga mingi pildi siiski saab.

Peamine soosik MM-tiitlile on tiitlikaitsja Lewis Hamilton ja tema neljandale MM-tiitlile panustades teenib raha tagasi 1,4-kordselt. Suhteliselt kõrgelt hinnatakse ka Nico Rosbergi ja Sebastian Vetteli võimalusi ning kahe sakslase koefitsiendid on vastavalt 4.00 ja 5.00. Ja ega kedagi teist nende kolme mehe ohustajateks tiitliheitluses peetagi.

Avaetapp võib üllatada

Traditsiooniliselt antakse hooaja avapauk Melbourne’i ringrajal Austraalias ja tihti on maakera kuklapoolel toimuv võidusõit ka üllatusi pakkunud. Samas ei ootaks neid siiski heitluses pääsu eest esikolmikusse.

Nagu juba öeldud, võib ehk avaetapilt oodata mõnd üllatust stardijärjestuses seoses uue kvalifikatsiooniformaadiga, aga suure tõenäosusega lähevad lahingusse poodiumikohtade pärast siiski vaid Mercedese ja Ferrari sõitjad, kellest kõrgeim koefitsient on loomulikult Hamiltonil (1.75).

Aga möödunud hooaja kolme järjestikuse esikohaga lõpetanud Rosberg kavatseb selles osas kindlasti oma sõna sekka öelda ja tema võidule panustades teenib oma raha tagasi 3-kordselt. Vetteli šansse avaetapil veel Mercedese sõitjatega võrdväärseks ei hinnata ja seetõttu on sakslase koefitsiendiks 6.00.

Samas ei tohiks veel maha kanda ka Ferrari teist sõitjat Kimi Räikköneni, kes muuseas oli testisõitude põhjal tänavuse Ferrariga palju enam rahul kui mulluse autoga. Melbourne’is soomlasele panustades on võimalik panustatud raha tagasi teenida 15-kordselt.

Liidrite väljakutsujad

Möödunud aastal suutsid Ferrari sõitjaid, aga kohati ka Mercedese omi “ehmatada” Williamsi sõitjad Valtteri Bottas ja Felipe Massa. Nendest kahest hinnatakse kõrgemalt soomlase võimalusi (koefitsient 51.00) ja pea kaks korda kehvemaks Massa šansse (101.00).

Mullu kehvavõitu Renault mootoritega hädas olnud Red Bulli tiim jäi Prantsuse autotootja tänavuse toodanguga testisõitude põhjal suhteliselt rahule ning seetõttu pakutakse Daniel Ricciardole ja Daniil Kvyatile samaväärseid koefitsiente Williamsi sõitjatega ehk siis Ricciardole 51.00 ja Kvyatile 101.00.

Kuigi McLaren-Honda tiimi superstaaridele Fernando Alonsole ja Jenson Buttonile ennustatakse algavaks hooajaks hulga paremaid tulemusi kui mullu, siis avaetapilt neilt siiski veel üllatusi ei ootaks. Ennemini võivad esikuuikusse tungida juba möödunud aasta teisel poolel väga edukaid etteasteid teinud Force India sõitjad Nico Hülkenberg ja Sergio Perez (mõlemal võidukoefitsient 126.00).

Stardirivi tõelisteks “mustadeks hobusteks” peetakse aga Toro Rosso noori staare. Esiteks, suutis tiim juba mullu ehitada auto, mis debütantide kätes kohati päris edukas oli. Ja teiseks, tiimi käsutuses on tänavu Ferrari mootorid, mis olid möödunud aastal palju konkurentsivõimelisemad kui Toro Rosso poolt kasutatud Renault jõuallikad. Seega tuleb tähelepanelikult pidada silmas ka Max Verstappenit ja Carlos Sainzi, kelle mõlema võidu koefitsiendid on 126.00.