F1 Hooajale tõmmatakse joon alla Abu Dhabis


F1 Hooajale tõmmatakse joon alla Abu Dhabis
iStock

Olgugi et vormel-1 sarjas on kõik medalid jaotatud, sõidetakse võidu ka hooaja viimasel etapil Abu Dhabis. Iga sõitja tahab hooaja lõpetada võidukalt ja pressitakse gaasipedaal põhja niipea kui stardituled kustunud.

Erinevalt eelmise aasta viimasest etapist, mil MM-tiitel oli jagamata ja tänu mängu pandud topeltpunktidele säilisid Nico Rosbergil veel head võimalused Lewis Hamiltoni alistamiseks, jagatakse tänavu Abu Dhabi ringrajal vaid etapivõitja au ja kuulsust.

Rosbergi hing ihkab võite

Mitte, et Lewis Hamilton ei ihkaks, aga ilmselt hõõgub sakslase hinges säde ägedamalt. Hamiltoni tiitlivõidu järel USAs võitis kaks järgmist etappi Nico Rosberg. Soov näidata, et ta ei jää kiiruselt sugugi maha teist aastat järjest MM-tiitli võitnud tiimikaaslasest ja et esikoha kaotamine oli vaid halbade asjaolude kokkulangemine, oli ilmselgelt määravaks asjaoluks kahe järjestikuse etapivõidu saavutamisel.

Ja ega kaks kolmandata jää, ütleb ka vanasõna. Seega võiks ka Abu Dhabi etapi eel Rosbergile panustades kenakesti teenida, sest võidukoefitsent on 2.20. Samas hakkab muidugi värske kolmekordne maailmameister Hamilton (koefitsient 1.80) ihust ja hingest vastu, sest juba eelmisel etapil Brasiilias võis inglase raadiovestlusest tiimiga mõista, et Rosbergile allajäämine oli tekitamas hingekriipivat frustratsiooni.

Vihma peale loota ei saa

Enamikest teistest radadest erineb Abu Dhabi sellepoolest, et ootamatuid muudatusi stsenaariumisse ilmastikust oodata pole. Vihma sajab novembris keskmiselt paari millimeetri jagu ja seega märga rada eelistavad sõitjad üllatusmomendile loota ei saa. Kui just naftašeigid pole Allahile suuremat summat annetanud.

Aga kindlasti tuleb tähele panna asjaolu, et kui autode seadistamiseks kasutatavad vabatreeningud toimuvad päeval ja päikesepaistel, siis võistlus ise saab teoks päikeseloojangu järel, ja kõrbes võib rada üllatavalt kiiresti jahtuda. Seega tingimused kaunikesti erinevad vabatrennidest.

Mullu jäi ka kuival rajal üllatusmomendist vaid juuksekarva jagu puudu, sest kõik Mercedese mootoritega autod olid Abu Dhabis kiired ja omakorda Williamsid nendest Mercedese enda autodega pea samaväärsed. Hamilton edestas finišis Massat vaid paari sekundiga ja kolmandana tõusis poodiumile Bottas. Suhteliselt sama head tulemust ootavad Felipe Massa (67.00) ja Valtteri Bottas (51.00) ka eelseisvalt võistluselt.

Mängu läheb “Soome meistritiitel”

Loomulikult sihivad poodiumikohti — ja Mercedese ebaõnnestumise korral ehk midagi enamatki — Ferrari sõitjad Sebastian Vettel (9.00) ja Kimi Räikkönen (34.00). Sealjuures on kahe soomlase, Bottase ja Räikköneni vahel veel kana lõplikult kitkumata — Williamsi soomlane edestab punktitabelis Ferrari kaasmaalast vaid punktiga. Mitte, et see kokkuvõttes neljas koht neile kummalegi midagi tähendaks, aga ühest korralikust “löömingust” ei ütle ilmselt kumbki ära.

Mullu suutsid Mercedese mootoritega sõitjate vahele end esikaheksasse pressida vaid kaks Renault’ jõuallikatega Red Bulli, kusjuures tegi Daniel Ricciardo (Abu Dhabis koefitsient 101.00) väga hea etteaste, tõustes boksiteelt startides lõpuks neljandaks. Lisaks ihkab austraallane, kes jääb nooremast tiimikaaslasest Daniil Kvyatist (101.00) hetkel kümne punktiga maha, lõpetada hooaega venelasest kõrgemal.