“Nagu F1 boksipeatus – nii kui pauk käis, olid kõik mehed ratastelt maas ja valmis üheskoos kummi vahetama,” meenutas rattur Rivo Sarapik tiimitööd okkalisel teekonnal.

Roskildest Odensesse pedaalides sadas enamikul distantsist vihma, mis tegi kummivahetuse eriti ebameeldivaks. “Taani liikluskultuuris on justkui väga hoolikalt mõeldud ratturitele, ent millegipärast on rattateede ääred peenikest graniitkillustikku täis,” mõtiskles ekspeditsiooni eestvedaja Tõnu Vahter kummipurunemiste põhjuse üle.

Tõnu rattakummi purunemisest saigi kogu jada alguse. Kui mehed olid 25 kilomeetrit ära sõitnud, siis läks Tõnul kahekilomeetriste vahedega puruks kaks kummi. Esmalt purunes sisekumm ja seejärel ka väliskumm. “Nähtavasti oli juba alguses viga väliskummis, oleks pidanud selle kohe ära vahetama,” oli mees tagantjärele tark.

Seejärel purunesid rattakummid Raivo Sormunenil, kes pidi ära vahetama kogu varustuse – kaks sise- ja kaks väliskummi. Samas rütmis, iga kümne kilomeetri tagant, vahetati kumme kogu distantsi vältel.

Kui vahepeatusesse jõudes rõõmustas rattur Kaupo Karja, et temal ainsana jäid mõlemad kummid terveks, siis sõidupäeva lõpp-peatusesse saabus mees mornilt. Viimastel kilomeetritel läks ka tema ratta väliskumm katki. Nii jagus kõigile meestele õhtuks tööd kummide lappimisel.

Eestist kaasa võetud kummidest on pooled alles, kuid ratturid tegid juba plaani, et samamoodi jätkates on vaja minna poodi varusid täiendama. Tänaseks õhtuks jõutakse Saksamaale. Eks ole näha, kas Saksamaa teed on rattakumme säästvamad või on ka sealsetel teedel varitsemas kummipurustajad.