MMi viimasel osavõistlusel oli 31aastasel Leokil palju võita, ent samas ka palju kaotada. Karjääri parimast, üheksandast kohast lahutas teda enne starti vaid üks punkt, kuid selleks tuli sõit kindlasti lõpetada punktikohal ning vähemalt kaks kohta eespool belglasest Danny Theybersit. Katkestamise või ebaõnne korral oleks Hondal kihutanud Leok võinud üldkokkuvõttes 12. kohale taanduda.

Leok alustas finaalsõitu hästi ja tõusis stardiga neljandaks, ent pidi seejärel mõned kohad loovutama. „Teises kurvis läks tsikkel veidi risti ja mind suruti välja,” meenutas üheksandat aastat MM-karussellil tiirlev mees.

Kaheksanda-üheksandana jätkanud Leok eelmiste etappide ebaõnnest lähtuvalt riskeerima ei hakanud ning jätkas kindla peale. „Viimased äpardused olid veel värskelt meeles. Kukkumine oleks võinud kõik ära rikkuda,” lausus ta.

Ehkki koht esikuuikus oleks Leoki üldkokkuvõttes isegi kaheksandaks tõstnud, ei soovinud ta selle üle spekuleerida.

„Ei hakanud liiga suurt ampsu ampsama. Mul oli mehaanikuga side. Teadsin, et Theybers on minust tagapool ning et [eespool sõitnud inglane] James Noble mulle ohtlikuks ei muutu,” rääkis Leok. Ta edestas viiendana finisheerinud Noble’it (Honda) lõpuks ühe ja sõidus 12. jäänud Theybersit (KTM) kahe punktiga. Kokkuvõttes kaheksanda koha saanud taanlasele Brian Jørgensenile (Husqvarna) kaotas Leok omakorda kahe punktiga.

„Kahetseda on päris palju, kuid motokrossis võib teinekord ühe sekundiga kõik kaotada,” peab kaheksa aastat järjepanu Eesti parimaks motomeheks tunnistatud Leok hooaega vahepealsele ebaõnnele vaatamata kordaläinuks.

Ekstreempargi nimelisel rajal valitses 500ste sõitu KTMil kihutanud belglane Joel Smets, ent finishi eel loovutas ta esikoha oma hispaanlasest meeskonnakaaslasele Fransisco Garcia Vicole. Taktikalise manöövriga aitas Smets Garcia Vico kokkuvõttes pjedestaalile ning tõukas sealt oma kaasmaalase Marnicq Bervoetsi (Yamaha).

Kolmandaks tuli kaks nädalat tagasi MM-tiitli kindlustanud Stefan Everts (Belgia, Yamaha). Elu esimesed MM-punktid teeninud Toomas Triisa (KTM) oli 15., kaks viimast punktikohta jagasid omavahel Sõmerpalu staadionikrossilt tuttavad lätlased Leons Kozlovskis ja Agris Litvinovs (mõlemad Honda).

MM-sarja kokkuvõttes kogus Everts 268 punkti, teiseks tulnud Smets 229 ja Garcia Vico 225 punkti. Karjääri kõrgeima üldkoha saavutanud Leok teenis 89 punkti, Triisa oli kuue punktiga 37.

Punktikohale jõudsid viimasel MM-etapil neli eestlast, kellest parim oli 125ste sõidus kuuenda koha saanud Tanel Leok.

Ehkki start 17aastasel Sõmerpalu noormehel ei õnnestunud (avaringi järel 17.), arendas ta marulist tempot ning püüdis kinni kümme kohta eespool olnud onupoja Aigar Leoki. Mõnda aega arenes sugulaste vahel haarav duell, mille lõpetas Aigar Leoki kukkumine ja katkestamine.

Sõidu võitis belglane Steve Ramon uus-meremaalase Ben Townley ja hollandlase Marc de Reuveri ees, kõik nimetatud mehed sõidavad KTMil. Sel suvel raske põlvetrauma üle elanud Tanel Leok tõusis MM-võistlustel kuue parema hulka teist korda.

Maailmameistritiitli pälvis 225 punktiga Venemaal neljanda koha saanud prantslane Mickael Maschio Kawasakil. Teine oli Ramon 221 ja kolmas belglane Patrick Caps (KTM) 197 punktiga. 51 punkti kogunud Tanel Leok sai üldkokkuvõttes 20. ja kuus punkti teeninud Aigar Leok 40. koha.

250 ccm masinaklassis teenis elu esimesed MM-punktid 11. koha saanud Juss Laansoo (Yamaha). Võitis prantslane Mickael Pichon (Suzuki) uus-meremaalase Josh Coppinsi (Honda) ja norralase Kenneth Gunderseni (Kawasaki) ees.

Maailmameistriks tuli 288 punktiga Pichon, hõbeda sai Coppins (222) ning pronksi Hondal kihutanud sakslane Pit Beirer (205). Laansoo oli kümne punktiga 32.

ULIS GUTH

Võrumaa Teataja