Motokrossi MMil 500ste klassis kahe etapi järel kuuendat kohta hoidev Leok võitis veenva ülekaaluga mõlemad sõidud, pakkudes mitmetuhandepealisele publikule tipptasemel sõitu.

„Rada oli hea, rahvast ja kaasaelamist palju,” oli 30aastane motoäss rahul. Leok tunnistas, et tuli Viljandisse peaasjalikult treenimise eesmärgil. „Kodus üksi tiirutamine muutub igavaks,” lausus ta.

Avasõidus lasi Leok lätlasel Aigars Bobkovsil kolm ja pool ringi enda ees kihutada, enne kui temast möödus. „Bobkovs andis kõvasti minna,” avaldas stardi järel korraks koguni neljandaks jäänud Sõmerpalu mees lõunanaabrile tunnustust.

Siiski paistis silma, et erilist häälestust ega ettevalmistust sõidud Leokilt võrreldes MM-etappidel nähtuga ei nõudnud. „Siin on sõidu käigus aega asju parandada, suuri riske võtta pole mõtet,” selgitas ta mõnevõrra tagasihoidlikku algust, mis hiljem mäekõrguseks ülekaaluks kasvas.

Teises sõidus Leok tehtud viga enam kordama ei hakanud ja kihutas teistel eest kohe alguses. Teise koha kahe sõidu kokkuvõttes sai Toomas Triisa Tallinnast, Bobkovs oli kolmas.

Eesti rajad on liiga kerged. 125ste klassis sai esikoha soomlane Niko Kalatie Saku noor- meeste Henri Remma ja Edik Kuuse ees. 85ste konkurentsis võitis tallinlane Jüri Triisa, teiseks tuli Kristjan Rätsep Rakverest ja kolmandaks Martin Leok Sõmerpalust. Avasõidu katkestanud, ent teise sõidu võitnud võrulane Taavi Nassar oli neljas. 65ste esikoht kuulus tartlasele Lauri Lehtlale.

Avo Leok tunnistas, et sõita oli Viljandis väga kerge. „MMil on rajad tavaliselt palju raskemad, siin ei tundnud väsimust ega midagi,” lausus ta. Üheksandat aastat MM- karussellis tiirleva Leoki hinnangul on Eesti krossiradade lihtsus probleemiks noorte krossi- meeste arengul. „Kuna siin on rajad liiga kerged, tekib meie noortel Euroopa raskematel radadel hüpetel tõrge,” pooldab ta keerulisemate rajaprofiilide kasutamist.

10. juulil kavandatavaks Sõmerpalu staadionikrossiks valmistaks Leok võimaluse korral ette raske raja. „Andke mulle kaheks päevaks traktor, küll ma siis teile korraliku raja teen,” ähvardas ta naljatledes. Küsimusele, kas rada ei saa sel juhul liiga raske, vastas Leok. „Mida raskem, seda parem.”

Leoki sõnul saabus ta seekord koju lihtsalt puhkama. „Ei viitsinud enam bussis elada, kodus saab närve puhata,” selgitas ta. „Seda enam, et järgmine MM-etapp peetakse lähedal, 200 kilomeetrit üle Poola piiri Teutschenthalis.”

Käosoleva aasta algul sündis Leokite perre teatavasti poeg, seega on motomehe kodus- käigud mitmekordselt põhjendatud. „Tulen peagi taas koju,” lubas ülehomme Eestist lahkuv mees.

Tsikkel vajab veel kohendamist. Veel võistluse eelõhtul oli Leoki osalemine Mulgikrossil suure küsimärgi all, kuna kesknädalal treenides purunes tema ainsal Saksamaalt ühes võetud (varu)tsiklil kolb. Kiirkullerteenusega telliti Saksamaalt uus detail, mis jõudis pärale reede õhtuks.

Leok tunnistas, et MMil on tal seni läinud hästi, kuid arenguruumi veel on. „MM- etappideks pandi minu tsiklile suurem kolb (kubatuur tõusis selle arvelt 450lt 490ni — toim), ent see ei sobi veel teiste osadega hästi kokku. Ka amordid vajavad testimist,” rääkis ta olulisematest vajakajäämistest.

Leoki sõber Mairis Levans, kes on tänavu samuti ümber istunud neljataktisele Hondale, on eestlase tugevast füüsisest vaimustuses. „Sõidan standardtsiklil, millel on 450 kuubikut. Sellest on rohkem kui küllalt, minu jaoks on seegi raske,” tunnistas Holstre-Nõmmel pjedestaalilt välja jäänud lätlane.

Levans lükkas ümber arvamuse, nagu oleks neljataktine tsikkel sujuvam ja seetõttu kergemini juhitav. „Neljataktine Honda on raske, kuid piisavalt äkiline. Seetõttu väsivad käed kiiresti,” lausus eelnevatel aastatel 250st tsiklit eelistanud mees.

End motospordi lobitöö ja spordi vahel jagav Levans loodab sel aastal nii Läti kui ka Eesti lahtistel meistrivõistlustel kokkuvõttes esikolmikusse jõuda. „Seekord see ei õnnestunud, ent tasapisi kohanen tsikliga üha enam. Vormi tahan jõuda juulis-augustis,” kinnitas ta.

Kaunis kevadilmas toimunud ja hulgaliselt publikut meelitanud Mulgikrossi varjutas veidi vahejuhtum SL Õhtulehe ja korraldajate vahel, kuna SL Õhtulehe fotograafi Mati Hiisi ei tahetud ilma raha maksmata raja äärde lubada.

„Mina teen investeeringu ning kutsun Avo Leoki siia sõitma, teie tahate nüüd tasuta pildistada,” pahandas Mulgikrossi direktor Tauno Tuula SL Õhtulehe andmetel. Küsimusele, kas teda ei huvita võistluste kajastamine, vastas Tuula: „Mind huvitab, et te kirjutaksite üritusest võistluse eel. Võistlusjärgsed lood pole enam olulised.”

ULIS GUTH Võrumaa Teataja