Autoralli MM-võistluste liider ja tiitlikaitsja Sebastien Ogier on võistluse eel täis indu ja võitlusvaimu, sest Argentina ralli on kalendris ainus etapp (välja arvatud uus etapp Hiinas), mille võidukarikas kolmekordse maailmameistri auhinnakapist veel puudub.

Möödunud aastal langes prantslane Volkswagen Polo WRC auto tehnikarikke ohvriks, tunamullu sai lihtsalt tiimikaaslase Jari-Matti Latvala käest sugeda ja 2013. aastal oli samuti soomlane Ogierist parem.

Seega võiks kolme viimase aasta jooksul kahel korral võitnud Latvalat lugeda ehk isegi suuremaks soosikuks kui Ogieri. Pealegi on soomlasel all võit Mehhiko rallilt ja enesekindlust rohkem kui küll. Ogieri — kellele panustades võib raha tagasi teenida 1,4-kordselt — kahjuks räägib ka tõsiasi, et ta peab taas MM-sarja liidrina startima kahel esimesel võistluspäeval rajale esimesena, mis on kruusarallil suureks miinuseks.

Samas on Latvala (võidukoefitsient 4.00) koht punktitabelis hetkel alles kuues ja seega stardipositsioongi sama ning kindlasti ideaalne. Volkswageni kolmas sõitja Andreas Mikkelsen (11.00), kes stardib Argentinas rajale kolmandana, pole samuti Argentinas viimastel aastatel väga hiilanud ja norralasel on Lõuna-Ameerikast olnud kaasa tuua vaid kaks neljandat kohta.

Mullune võitja puudub

Möödunud aastal võitis Argentina ralli Citroëni sõitja Kris Meeke, kellele see oli esimeseks ja seni ka ainsaks etapivõiduks MM-võistlustel. Tänavu aga inglast stardinimekirjast me ei leia. Põhjuseks asjaolu, et Citroën ei osale tänavu sarjas tehasetiimiga, vaid keskendub järgmise aasta auto arendamisele.

Aga kui kass majast läinud, siis hiirtel pidu. Ehk teisisõnu hakkavad suure tõenäosusega ägedaimat konkurentsi Volkswageni kolmikule pakkuma Hyundai sõitjad. Uue põlvkonna Hyundai i20 WRC autoga on tänavu kõigil kolmel etapil poodiumikohale jõutud ja kindlasti ollakse valmis seniseid tulemusi parandama.

Thierry Neuville pole küll kahelt viimaselt etapilt punkte teeninud, aga eks seda suurem belglase nälg ole. Neuville’i võidu korral võib panuse tagasi teenida 18-kordselt. Dani Sordo (võidukoefitsient 26.00) on tänavu näidanud end väga heast küljest ja ainus Hyundai sõitjatest, kes teeninud punkte kõigilt kolmelt seni sõidetud etapilt.

Hayden Paddonil (10.00) on Argentinast varasemaid kogemusi vaid ühe võistluse jagu, kuid tuleb meeles pidada, et tänavuse ralli ükski 22 kiiruskatsest pole mullusega võrreldes täpselt sama. On mitmeid uusi katseid ja samas ka endisi, aga kavas vastupidises suunas. Seega suhteliselt uued kõigi osalejate jaoks.

Ford loodab, Tänak mitte

Fordi esindav M-Sporti võistkond panustab põhiliselt kogenud Mads Østbergi peale ja hellitab muidugi lootusi kõrgele kohale. On ka põhjust, sest norralane lõpetas mullu teisena, siis küll Citroëni roolis. Samas jällegi suutis tookord kolmanda koha Ford Fiesta RS WRC auto roolis välja sõita Elfyn Evans.

Liites nüüd need kaks tulemust, siis on selge, miks tiim Østbergilt (võidukoefitsient 18.00) head tulemust loodab. Pealegi hoiab norralane MM-sarja punktitabelis hetkel teist kohta, olles kahel viimasel etapil tõusnud pjedestaalile. Teise sõitja Eric Camilli (251.00) võimalustesse tuleb suhtuda ettevaatlikult, sest prantslasel varasemaid kogemusi Argentinast pole.

Ott Tänak (46.00) suhtub Argentina ralli eel oma võimalustesse tagasihoidlikult, sest sel etapil kasutatakse ikka veel DMACKi kruusarehve, mis seni konkurentsis Michelini omadega selgelt alla jäänud. Uued rehvid saab Tänak enda käsutusse järgmisel etapil Portugalis ja testisõitude järel on eestlane olnud nende suhtes väga optimistlik. Tänavu toimunud kolmel etapil on Tänak alati finišisse jõudnud punktikohal ja hoiab kokkuvõttes 7. kohta.