"Kui 2019. aasta maailmameister liitus seejärel Hyundaiga, ei oodanud ta kindlasti, et tulemustes võiks selline langus tulla. Eelneva kahe hooajaga teenis ta Toyotas 10 võitu," kirjutas Evans. "Tema võidud 2020. ja 2021. aastal Alzenau baasis asuvas tiimis? Kaks. Tõsi, Hyundaiga on ta sõitnud kokku 18 etapil. Toyotaga sai ta koroonaeelsel ajal kirja 26 etappi."

Evans toob välja, et Monza MM-etapilt eemale jäämine tähendab ühtlasi, et Tänak lõpetab hooaja viiendana. Esikolmikust jäi ta viimati välja 2016. aastal.

Kuigi senine aeg Hyundais on olnud Tänakule keeruline, jääb ta pragmaatikuks, kes vaatab tuleviku suunas. "Kui Tänak tänavu mais Hyundaiga kaheks aastaks lepingut pikendas, siis seda põhjusel, et ta usub Andrea Adamosse, ja mis võib-olla veelgi tähtsam: ta teadis, et M-Spordi tehnikaguru Christian Loriaux kolib Hyundaisse," jätkas Evans. Ajakirjanik tõi seejärel välja, kuidas nii Markko Märtin kui ka Tänak on näinud, kuidas Loriaux vastavalt Subarus ja M-Spordis on suutnud autosid arendada.

Suurima ebaõnnega sõitja

"Olen kuulnud, kuidas kolleegid on arutanud, kas Tänaku parimad ajad on läbi. Halloo? Ma pole Tänaku kaitsekõneleja, aga vahel on mul tunne, et olen vaadanud hoopis teistsugust hooaega," kirjutas Evans. "Tänak on tänavuse hooaja suurima ebaõnnega sõitja. Tean seda juttu, et inimene on ise oma õnne sepp, aga teeme ülevaate tema 2021. aastast."

Evans meenutab alustuseks, kuidas Monte Carlos pidi Tänak kahe purunenud rehvi tõttu ralli katkestama. Artika rallit valitses Tänak aga algusest lõpuni. "Tõsi, Horvaatia ralli valmistas pettumust. Tänak ei leidnud õiget kiirust, aga võttis siiski punkte," vaatas ajakirjanik hooaja esimestele etappidele tagasi.

Evansi sõnul said Tänaku hooajale saatuslikuks Portugali, Sardiinia ja Safari etapid. "Ta juhtis Portugalis 22 sekundiga, kui vedrustus üles ütles. Sama juhtus ka Sardiinias, kus tema edu oli 40 sekundit," jätkas ajakirjanik, tuues seejärel välja Keenia ralli, kus Tänakul vihmasel katsel temapoolne aknapuhur ei töötanud. "Kui ta oleks näinud, kuhu sõita, oleks ta võitnud."

"Rally Estonial tegi Tänak minu silmis oma esimese märkimisväärse vea," viitas Evans Eesti MM-etapile, kus Tänakul kahe kiiruskatse jooksul kolm rehvi purunesid. "Ypresi rallil läks kolmas koht rehvipurunemise tõttu kaotsi. Sellele järgnesid teised kohad Kreeka ja Soome MM-rallidelt. Hispaanias tegi ta aga hooaja teise vea, kui sõitis teelt välja ja katkestas. Kas olen midagi tähele panemata jätnud? See ei tundu kokkuvõte inimesest, kelle parim aeg oleks läbi."

"Võib ette kujutada, kuidas mitmed kiiruskatse keskel tabanud probleemid on Tänaku katsevõitude arvu rikkunud. Liiga palju oleme näinud, kuidas Tänak pühapäevased esimesed katsed lihtsalt läbi sõidab, et rehve punktikatseks hoida," jätkas Evans. "See on ilmselt ka põhjus, miks Tänak ainult kümne katsevõiduga edestab vastava edetabeli tipus tiimikaaslast Thierry Neuville'i. Matemaatika ei valeta... Eestlase Hyundai on tänavu statistiliselt sarja kõige kiirem auto."

"Suurim punkt on siiski see, et Hyundai ja kogu WRC maailma jääb Monzas Otti ja Martin Järveoja igatsema," lõpetas Evans kolumni.