Juhuslikult on Johnstoni näol tegemist ka reedese päeva esimesel katsel olnud Delfi hüppe võistluse võitjaga. WRC2 klassis sõitvate Ameeriklaste Citroen C3 lendas Keeni külas asunud trampliinil 46 meetri kaugusele, vaid ühe meetriga kaotas neile norralane Mads Östberg. Kuid mitte hüpe polnud see, mis ameeriklastele nende elu teiselt Rally Estonialt eredaimalt meelde jääb. Kahjuks on tipphetkeks ikkagi 9. katse pikalt ja suurelt kiiruselt üle katuse rullumine.

"Kuni selle hetkeni kulges meie jaoks kõik päris hästi. Pärast Sardiinia ralli avariid oli see meie esimene kruusaralli, mida aasta jooksul sõitnud oleme. Kindlasti oli meil alguses natuke enesekindlusest puudust, aga siis saime tunde kätte, kuni juhtus see suur õnnetus," rääkis Johnston.

"Sellest on kindlasti kahju, aga see on osa rallist. Me tuleme kindlasti ka sellest välja."

"Aga muidu nautisime me seda rallit täielikult. Hüpped on imelised, fännid, atmosfäär... See on imeline ralli!" kiitis Johnston Lõuna-Eestis püsti pandud üritust.

Mis siis ikkagi 9. katsel juhtus?

"Me pole veel data't näinud. Ma ei tea, kas ma sõitsin seda liiga kiiresti. Oli päris tolmune, seega ma võisin esimesel läbimisel liiga palju pidurdada. Teisel läbimisel arvasin, et võtan seda pisut suurema hooga. Aga kindlasti oli pinnas teistsugune. Ei tea, kas seal oli natuke sadanud või oli see rohkem lihvitud või ma eksisin kurvi sisse pöörates poole meetriga. Aga me läksime vibama. Auto tagaosa vajus kraavi. Ja siis, kui jälle otseks saime, siis me lihtsalt rullusime ja rullusime," rääkis Johnston.

"Kõigepealt ma mõtlesin, et jälle, uskumatu! Aga rullumine läks järjest kiiremaks ja kiiremaks. Lõin käe vastu katust. Röntgen ei näidanud, et midagi katki oleks, aga ilmselgelt on see väga hell. Sõrmed jäid pea ja turvapuuri vahele - see juhtus siis, kui rullumine aeglustus, aga meil oli veel paar kõva põntsu."

Mis toimus autos kohe peale avariid?

"Minu silmanägemine läks 15-20 sekundiks eest. Alex ütles, et läheb autost välja järgmist autot hoiatama. Kui mu pilt ette tagasi tuli, vajutasin SOS-nuppu ja jäin lihtsalt autosse. Pärast suurt avariid tuleb kõigepealt jääda rahulikuks, liikumatuks ning lasta kehal end koguda. Ma lihtsalt ootasin ja hakkasin vaikselt käsi-jalgu liigutama, tegema kindlaks, et need liiguvad. Arvasin, et olin käe murdnud. Oli väga kergendav kuulda, et midagi katki ei olnud. Tulin aeglaselt autost välja ja lehvitasin helikopterile, et minuga on korras. Siis lihtsalt istusin seal ja tegin nii vähe kui võimalik."

Mõlemal mehel diagnoositi haiglas ka peapõrutus, mistõttu ei lahku nad Eestist enne esmaspäeva. Arstid ei soovitanud Seanil varem reisida lennukis esineva õhurõhu vahetuse tõttu, sest põrutuse käigus said kannatada ka tema silmad.

"On juba niigi kulukas nädalavahetus olnud. Lend on broneeritud esmaspäevaks," lisas ta.

Johnston ei arva, et see õnnetus tema hooajale kriipsu peale tõmbas, vaid peab juba plaani Kreeka rallil (9.-12. septembrini) starti tulla. Vahele tuleb siiski jätta Ypresi ralli, mis toimub 13.-15. augustini.

Intervjuus Delfile rääkisid Johnston ja Kihurani veel mitmetel põnevatel teemadel, muu hulgas arutlesid, kas WRC sarjal ka Ameerikas turgu oleks.

Head vaatamist!