Mis peamine – kuna Toyota filosoofiast „mobility for all“ (liikuvus kõigi jaoks) saamas igapäevane reaalsus, siis algavatel mängudel tuuaksegi maailma ette palju põnevaid ja teedrajavaid transpordi- ja liikuvuslahendusi, millest lausa 90% kasutab ainult elektri või muu alternatiivenergia jõudu. Esialgsete arvutuste kohaselt jääb Tokyo mängudel tekitatud sõidukite CO2 keskmine heitkogus keskmiselt alla 80 g/km, mis tähendab umbes poolt sellest kogusest, mis tekiks samaväärseid bensiini- ja diiselmootoriga sõidukeid kasutades.

Vaatamegi, milliseid liikuvuslahendusi on Toyota loonud Tokyo 2020. aasta olümpia- ja paraolümpiamängude tarbeks, mis toimuvad aastal 2021.

e-Palette

Üks esimestest transpordilahendustest, mida Tokyo mängudel näha ja reaalselt katsuda ja kasutada saab, on Toyota autonoomne elektrisõiduk e-Palette, mis hakkab olümpia- ja paraolümpiakülas korraldajaid ja sportlasi transportima.

Tänu e-Palette’i madalale, elektriliselt kallutatavale kaldteele ei jää äärekivide ja bussi vahele tühimikke, mis muudab elu palju lihtsamaks ka ratastoolis liikujate jaoks ning muuda lühikeste vahemaade läbimise palju hõlpsamaks.

Toyota APM

Mõneti sarnane e-Palettile, kuid mõeldud pakkuma nn viimase miili lahendust ja seda ka ratastoolis liikujate ja parasportlaste vajadusi silmas pidades. APM hakkab vedama korraldajaid, sportlasi ja töötajad.

i-Road

Toyota ideeauto i-ROAD ilmus avalikkuse ette juba 2013. aasta Genfi autonäitusel, olles suurepäraseks näiteks sellest, milline peaks olema tulevikulinnade kompaktne, kerge ja säästlik transpordilahendus. Oma 300-kilose kaalu ja 90 sentimeetrise laiuse juures mahub
i-ROAD’i mugavalt kaks inimest, kelle käsutuses on autole sarnane interjöör koos kõigi mugavustega, nagu kliimaseade, valgustus ja audiosüsteem.

SORA – kütuseelemendiga elektrifitseeritud buss

Buss ei pruugi küll esmapilgul tunduda kõige erilisema transpordivahendina, aga kui eesmärgiks on näidata, et vesinikul liikuv transpordivahend võib olla normaalne osa igapäevaelust, siis Sora bussist paremat näidet on raske leida. See pole lihtsalt viis, kuidas punktist A punkti B liikuda, vaid tavalisest sotsiaalsem, jätkusuutlikum, arenenum ja kättesaadavam transpordiviis. Sora salongis klapitakse istmed automaatselt kokku, et teha rohkem ruumi seisvatele ja ratastoolis liikuvatele reisijatele.

Jalakäijate alal kasutatavad elektrisõidukid

Toyota saadab Tokyo olümpiamängude võistluskohtades ja nende läheduses töötavatele turva- ja meditsiinitöötajatele ka isiklikud elektrisõidukid ehk BEV’id (battery electric vehicle), mis on mõeldud liikumiseks jalakäijate aladel.

Jalutusala liikureid saab kasutada patrullimiseks, turvakontrollide läbiviimiseks või raskete seadmete liigutamiseks erinevate rajatiste läheduses. Ning istuva sõiduasendiga liikurid pakuvad liikuvuslahendusi inimestele, kellel võib olla raskusi kõndimisega.

HSR, DSR ja FSR robotid

Mängudel asuvad tööle nii transpordirobotid, suhtlusrobotid kui ka väljakurobotid. FSR (Field Support Robot) robotid aitavad odasid, kettaid, kuule ja kõiki muid sportlaste poolt lennutatud esemeid kokku koguda ja omanike juurde tagasi tuua.

HSR (Human Support Robot) ja DSR (Delivery Support Robot) peamiseks ülesandeks on aga inimeste teenindamine. Kui HSR hoolitseb ratastoolis liikuvate külastajate abistamise eest, siis DSR toimetab pealtvaatajatele jooke ja muid esemeid, mille nad on spetsiaalsest tahvelarvutist tellinud. Ühtlasi on need personalile abiks ka koristamisel.

Kahveltõstukid

Esmapilgul ei tundu selles midagi erilist – tõstuk nagu tõstuk ikka. Aga kui mõelda, millistes kogustes kaupu, kaste ja spordiatribuutikat tuleb olümpia aja ringi liigutada, siis müts maha nende tublide tõstukite ees. Mis peamine – ka need vuravad ringi puhtalt vesiniku jõul.

MIRAI

Ja lõpetuseks sõiduk, mis on juba reaalses kasutuses ja peagi saadaval ka igas Toyota esinduses – see on loomulikult Toyota Mirai ehk ülim näide nullemissioonist. Tokyo 2020 korralduskomitee eesmärgiks on näidata, et vesinikkütusega sõidukid saavad hakkama kõigega ja et seda tõestada, siis asuvad Miraid mängude ajal korraldajaid ringi vedama.

Vaata siit lähemalt, kuidas Toyota olümpiamänge liigutab:

Jaga
Kommentaarid