“Ma keskendusin 2020. aastal peamiselt temposõitudele. Minu eesmärk oli väga hästi sõita Läti- ja maailmameistrivõistlustel. Kuna meie kohalikud sõidud tühistati, siis otsustasin oma vormi lihvida Eestis,” rääkis Rožlapa.

“Ma ei osalenud ainult esimesel etapil Kose-Ristil, kuna mu uus temposõiduratas ei jõudnud selleks ajaks kohale. Sellest on tõeliselt kahju, sest suure tõenäosusega ei toimu seal enam kunagi võistlust,” tõdes lätlanna. “Ka Aruküla etapiks ei jõudnud mu temporatas valmis, seega otsustasin lõpuks osaleda grupisõidurattaga. Ma olen seal võistelnud kahel korral ning ausalt öeldes meeldib mulle see etapp kõige vähem. Tuul lihtsab tapab vaikselt nende avatud põldude vahel.”

Aruküla etapp oli mullu ainus, kus Rožlapa pidi Egle Mätase järel leppima teise kohaga. Lätlanna lisas: “Kui sa aga küsid, milline etapp oli kõige keerulisem, siis Viimsi. Tundsin end seal kohutavalt alates esimesest kilomeetrist. Võistlus oli lühike, ainult 14 kilomeetrit, kuid väga kiire. Tõeline sufferfest! Mu lemmikuks võistluseks oli aga Jüri, kuid mulle meeldivad raja poolest ka Kiili ja Viimsi."

Rožlapa keskmiseks kiiruseks mõõdeti Viimsi etapil oli 44,3 km/h, millega sai üldarvestuses kõrge 27. koha. Läti meistritiitlit Rožlapal mullu kaitsta ei õnnestunud, kuna lõunanaabrid otsustasid võistlused ära jätta. “Teine suurem pettumus oli esialgne uudis, et maailmameistrivõistlused jäävad samuti ära. Veetsin juulis palju tunde Šveitsis MM-i rajal treenides. See oli selline klassikaliselt kiire ja mitte väga tehniline. Sobis mulle hästi. Viimasel hetkel otsustati MM korraldada siiski Itaalias Imolas, kus rada oli veidi tehnilisem ja raskem. Mu sõit ebaõnnestus täielikult ja kuna mu võimsusandur otsustas ka just sel päeval lakata töötamast, siis ma ei saagi kunagi teada, kas ma olingi väga kehv või oli lihtsalt tunne selline.”

Ka tänavu on Rožlapa peamisteks eesmärkideks sõita hästi Läti- ja maailmameistrivõistlustel. Lisaks tahab ta võidelda grupisõidu meistrisärgi nimel, sest see on ainus, mis kollektsioonist veel puudu on. Temposarjast plaanib lätlanna selgi hooajal osa võtta, kuid kuna ta on esimese kahe etapi ajal Hispaanias treeninglaagris, siis suure tõenäosusega on ta võistlustules esimest korda Arukülas. “Ma armastan Eestis võistlemist. See atmosfäär seal on imeline ning teie riigis on tasemel võistluste korraldajad. Ma arvan, et eestlased on ses mõttes lätlastest veidi ees. Lisaks armastavad minu rahvuskaaslased lühemaid distantse. Teil on ka presidendi Kersti Kaljulaidi näol tegemist imelise eeskujuga.”

Tänavu toimuvad kõikide Balti riikide meistrivõistlused Eestis. Rožlapa usub, et suurima eelise saavad kohalikud tüdrukud, kuid talle meeldib, et esmakordselt saab ta võistelda koos eestlannade ja leedulannadega. “Mulle ei ole siiani meeldinud võistlusformaat, kus peame juunioridega koos sõitma. Sestap usun, et tänavu tuleb eriti põnev võidusõit ja ootan seda põnevusega,” ütles Rožlapa.

Kuidas aga saada temposõidus nii kiireks nagu Läti meister? “Eestlannadel on omal eeskuju lähedalt võtta - Liisi Alamaa (endine Rist), kes on seitsmekordne Eesti meister. Tulemusi spordis saavutab järjepideva tööga, võimega anda endast kõik ja lükata end mugavustsoonist välja. Lisaks on oluline leida treener, kellega koostöö sujuks,” rääkis Rožlapa. “Temposõidu puhul on väga olulisel kohal ka aerodünaamika, asend, kuidas sa rattal oled. Väga paljud detailid mängivad rolli. Me teeme treener Janis Musinsiga (Train2Win.lv) palju testimisi aru saamaks, milline varustus ja asend on kõige kiiremad. Samas ei tohi ära unustada ka treenimist. Sa võid sõita maailma kõige parema rattaga, aga ilma treeningute ja hea vormita tulemust ei tule. Ja samamoodi vice versa.”

Filter Temposarja esimene etapp Maardus toimub juba sel kolmapäeval.