Laupäeval, 30. aprillil peetud kvalifikatsioonis kaotas Villeneuve'i kurvis oma Simteki üle kontrolli Ratzenberger, kes oli osa võtmas alles oma karjääri kolmandast GP-etapist. Suure hoo pealt otse vastu barjääri lennanud autos purunes Ratzenbergeri kolju ning haiglas tunnistati 34-aastane mees surnuks.

Kõige kurikuulsam avarii juhtus aga 1. mail peetud võistlussõidu ajal. Stardis juhtunud avarii tõttu sõideti esimesed viis ringi turvaauto seljataga, sõidu tõelise alguse järel sõitis juba teisel ringil Williams-Renault piloot Ayrton Senna Tamburello kurvis pika sirge järel otse rajalt välja ning põrkas 218-kilomeetrise tunnikiiruse juures kokku katmata betoonpiirdega.

Kokkupõrke ajal lendas üks tema auto ratastest vastu Senna pead, lisaks sellele tungisid tema kiivrist läbi kaks auto osa. Hilisem uurimine tuvastas, et kolmekordse maailmameistri surma oleksid eraldi võetuna võinud põhjustada kõik kolm vigastust.

Vormel-1 sarjas ametliku meditsiiniülemana töötanud ning Senna sündmuskohal töötanud neurokirurg Sid Watkins on meenutanud: "Ta nägi rahulik välja. Tõstsin ta silmalaud üles ning sain kohe aru, et tegu on üliraske ajutraumaga. Võtsime ta kokpitist välja ning asetasime maha pikali ning samal ajal hingas ta välja. Ma ei ole usklik, kuid tundsin sel hetkel, kuidas tema hing kehast lahkus."