Austraalias kiskus asi ärevaks. Pärast seda, kui Tänak eelviimasel katsel katkestas, pidi liidrina kihutav Jari-Matti Latvala igal juhul finišisse jõudma, muidu triumfeerinuks Hyundai.

„Mõtlesin: minust saab kas kangelane või põruja,” meenutas mullu Austraalia viimasel katsel võpsikusse maandunud Latvala. „Juhtunuks sama, mis eelmisel aastal, tulnuks jõulud nukrad, aga tahtsin ilusaid. Sestap keskendusin viimseni ja andsin endast parima.”

Kõik oleneb vaatenurgast. Publik peab tähtsamaks seda, kes on kiireim võidusõitja, kuid autofirmad hindavad eelkõige meeskondlikku tiitlit. Sellepärast võib Toyota tiimi pealiku Tommi Mäkineni rõõmu mõista.

„Veel neli aastat tagasi sõitsime Toyota korporatsiooni presidendi Akio Toyodaga neilsamadel Austraalia kruusateedel, tegime trenni ega rääkinud isegi rallitiimist,” meenutas Mäkinen, kes suutis Toyodale lõpuks maha müüa rallimeeskonna taasloomise idee, mida hakati teoks tegema 2015. aasta suvel. „Alles kolm ja pool aastat tagasi alustasime teekonda, aga nüüd oleme maailmameistrid.”

Loomulikult kiitis Mäkinen kogu meeskonda pühendunud töö eest. „Igaüks tiimi 150 liikmest on kõige tähtsam, kelleta tiitlit poleks tulnud.” Tänakut tänas tiimiboss personaalselt. „Tema andis Toyota triumfi suurima panuse. Hooaja esimene pool polnud meil just suurem asi, aga kui saime auto arendused tehtud ja Tänak hoo sisse, oli meid võimatu peatada.”

Ühtlasi tegi Mäkinen ralliajalugu: ta on esimesena kroonitud tšempioniks nii võidusõitjana (aastail 1996–1999) kui ka tiimipealikuna.