Võistlema läksid 17 Eesti sõitjat, kellest üks kahjuks päev varem treeningul käe murdis. Nüüd aga kõigest järjekorras. Klassis 12 AMATEUR osalesid, kes mõlemad peale eesõite finaalipääsu läbi last chance pidid püüdma. Peeter Tamm oli last chance sõidus viies ning kahjuks finaali ei pääsenud. Marko Rebane suutis end aga finaali sõita ning finaalis lõpetas sõidu 15. kohaga. Klassis 12 YOUTH osales 4 noort eestlast. Eelsõidus näitas head kiirust Claus Oliver Pajuri, võites 4 sekundilise eduga sõidu. Karl-Markus Jõeste oli seitsmes, Sasha Võsa kaheksas ja Heigo Rebane 12. Finaalis aga purunesid Pajuri lootused esikohale sõidu algfaasis, kui olles kolmandal kohal üks kaasvõistleja talle kurvis külje pealt sisse sõitis ning Pajuri tsiklil kett maha tuli. Seega pidi Pajuri finaalis leppima alles 13. kohaga. Hea sõidu tegi Heigo Rebane, kes oli finaalis viies, Karl-Markus Jõeste oli seitsmes ning oma esimesel välisvõistlusel osalenud noor Sasha Võsa kümnes.

WOMEN klassis oli Eesti esindatud 3 vapra neiuga. Kvalifikatsioonis ja eelsõidus olid eestlannad näidanud väga head kiirust, mis seadis ootused ja lootused kõrgele juba enne finaali. Finaalis käis kõige suurem kohtade jagamine just eestlannade vahel, kuna ka naiste MM-il punkte kogunud Alexandra Adgie hoidis kindlat esikohta algusest lõpuni. Tema järel ületas lõpujoone teisena Kristel Raba ning kolmandana Kristiina Raba, tehniliste probleemidega kergelt vaevelnud Mirell Põllumäe pidi leppima 4. kohaga. Seega kuulusid kolmest poodiumikohast kaks Eestile.

Klassis 35+ VETERAN osales sarnaselt noortele 4 eestlast. Kogu päeva vältel näitasid head kiirust Marko Lepik, Mati Tagapere ning Andy Piip, mis andis lootust finaalis püüelda esikolmiku kohtadele. Tehniliste probleemidega hädas olnud Leo Jürgenson näitas samuti kindlat sõitu, olles eelsõidus 13. Teised eestlased hõivasid endale eelsõidus kohad 3-5. Finaalis sai eestlastest parima stardi Marko Lepik, olles esimestel ringidel kolmandal kohal. Peale kaasvõistleja kukkumist teiseks tõusnud Marko Lepiku selja taga käis tihe rebimine kohtadele 3-5. Finišijoone ületaski teisena Marko Lepik, tema järel suutis kolmandal kohal lõpetada Mati Tagapere ning viiendana Andy Piip. Leo Jürgenson oli 14. Seega juba teises masinaklassis võtsid eestlased endale kolmest poodiumikohast kaks.

Päeva kiireim ning kõrgetasemelisim klass oli 12 EXPERT, kus lisaks Marthi Lepikule osales ka sel hooajal kerge pausi teinud alati kiire Henri Remma. Kvalifikatsioonis suutis oma päeva parimat tulemust näidata Marthi Lepik, olles üheksas, Henri Remma sai kirja 14. aja. Eelsõidus sai väga hea stardi just Remma, väljudes kurvist teisena. Küll aga pidi ta ringidega kohti loovutama ning lõpetas eelsõidu 9. kohal. Katkise tagarehviga ületas Marthi Lepik finišijoone 16. kohal. Finaalis alustasid mõlemad eestlased sõitu koos esikümne piirimail. Finišis olid eestlased vastavalt 12. ja 15. kohal. Võistlus oli tõeliselt kõrgetasemeline – esikümnes lõpetasid finaalis 6 erineva riigi meistrid.

Päeva kulminatsiooniks oli aga hilisõhtul toimunud läbi aegade esimene Pitbike of Nations, kus nagu rahvuste krossil ikka, pidi iga riik olema esindatud 3 sõitjaga. Ainsaks eelduseks oli see, et ühe riigi eest tohtis sõita maksimaalselt kaks EXPERT klassi võistlejat. Team Estonia võistkonda valiti esindama Henri Remma, Marthi Lepik ning noorte klassis head kiirust näidanud Claus Oliver Pajuri. Esialgsed arvutused ja konkurentidest päeva jooksul saadud ülevaade andsid lootust püüelda Rahvuste Krossi finaalis kolmanda koha eest. Rahvuste finaalis sai eestlastest parima stardi Marthi Lepik, temast mõned kohad tagapool Remma ning stardis pisut ebaõnnestunud Pajuri. Konkurentide kukkumised ja ning eestlaste kindel ja stabiilne sõit tõotasid kokkuvõttes head kohta. Marthi Lepik ületas lõpujoone 6. kohal, Remma oli tõusnud 7. ning Pajuri 11. Peale väikest pausi ja punktide kokkuarvestamist kuulutati välja esikolmik. Peale Hollandi kolmanda koha ning Prantsusmaa teise koha väljakuulutamist sai selgeks, et esimese Pitbike of Nationsi võitja on Team Estonia! Kokku osales 9 erinevat riiki ning Eesti edu teise ja kolmanda koha ees oli võrdselt 10 punkti. Suured tänud toetajatele REKRUM.COM, AKR BETONI, kelle omalt poolt välja pandud auhinnarahad küündisid tuhandetesse eurodesse ning andsid kindlasti meie võistlejatele palju indu juurde. Samuti täname koostöö eest JAK disain, Devori reisid ja Toomas Raba.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemalt
Ükskõikselt
Kurvana
Vihasena