Vaher tegi sel aastal Eesti ja Läti juunioride meistrivõistlustel sisuliselt puhta töö. Kui Eestis oli hooajal 51 kiiruskatset, siis Jaspar võitis neist 47 ja kahel jäi tal tehniliste probleemide tõttu sõitmata. „Vaher võib olla põlvkonna lootustandvaim talent,“ tõdeb DirtFish pikemas loos.

Noormees jäi välismaisele portaalile silma hoopis tänu 22-aastasele rallisõitja Romet Jürgensonile, kes võitis rahvusvahelise autoliidu FIA korraldatud Rally Stari talendiprogrammi Euroopa osavõistluse. 2023. aastal antakse Jürgensonile võimalus osaleda kuuel rallil Fordi Fiesta Rally3 autoga. Ent samal ajal selgus, et andekas Jürgenson luges igapäevaselt hoopis kaarti endast märgatavamalt nooremale poisile.

„Kui nägin teda rahvarallidel, sain aru, et ta oskab sõita ja on roolis enesekindel,“ meenutas Jürgenson DirtFishile koostöö algust. „See on üks põhjusi, miks tahtsin temaga töötada. Kuna mul endal polnud võimalusi, siis proovisin teda igal viisil aidata.“

Vaher ise tõdes, et esialgu rahvarallidel osaledes ta ala tippu jõudmisest ei unistanud. Esiti oli see tema jaoks lihtsalt lõbus hobi, millega nädalavahetusel tegeleda. Ent peagi hakkasid tulema ka tulemused.

„Olin noor ja mõnikord kartsin kiirust. Auto liigub kolmanda-neljanda käiguga päris kiiresti. Kuid peale selle tundsin, et suudan legendi põhjal sõita. Kuulasin märkmeid, suutsin näidata head kiirust ja ma ei muretsenud kuigi palju,“ vaatas ta tagasi 2019. aastale, kui olid esimesed märgid, et hobist võiks saada tema peamine kirg.

Peale 2022. aasta domineerimist noorte seas näib, et eestlasel võib olla särav tulevik. Tema kõrval istunud Jürgensoni sõnul on Vaher väga hea õppija. „Kui ta alustas, siis isa näitas talle õiged nõksud ette. Kuid ilmselgelt on tal ka annet. Ta on algusest peale sõitnud õige tehnikaga. Nüüd mõistab ta täielikult, kuidas kiiresti sõita- keegi ei pea teda enam õpetama,“ lausus ta.

DirtFish läheb selle peale väga uljaks ning teeb võrdluse lausa Kalle Rovanperäga, keda sarnaselt õpetas isa välja.

Jaspari sõnul abistab isa teda senini. „Ta aitab mind väga palju rallidel ja hooajavälisel ajal tegeleme sõidu poolega,“ rääkis noorem Vaher. „Ta on ka minu mehaanik, kes teeb autoga seotud töid ja toetab mind rasketel aegadel.“

Sealjuures sai Vaher lõppeval aastal Eesti meistrivõistluste etappidel kätt proovida ka Ford Fiesta R2 juhiistmel. Tõsi, mitte ametlikus arvestuses, vaid Eesti Autospordi Liidu poolt laenatud nullautos. „See oli väärt kogemus, mis aitas mind palju. Läksin igal ralliga kiiremaks, arendasin oma sõidustiili, vaatasin pardavideoid, parandasin legendi. See oli ühe unistuse täitumine,“ sedastas talent.

Loomulikult on küsimus noormehe järgmises sammus. Väidetavalt sihib ta Euroopa meistrivõistluste ehk ERC etappe - seda Rally4 autoga juuniorite arvestuses.

Kui Vaherilt uuriti, kas ta unistab autoralli maailmameistriks tulekust, siis jäi 15-aastane piloot kahe jalaga maale. „Ma arvan, et sellistest asjadest on veel vara rääkida. Peame veel kõvasti tööd tegema,“ alustas Vaher, kes pööras tähelepanu alati Eesti (auto)sporti kummitavale probleemile. „Rahaga on meil, tavalistel inimestel, väga raske. Liigume igal aastal samm-sammult ja vaatame, mis saab.“

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemalt
Ükskõikselt
Kurvana
Vihasena