Lõppenud hooajal said WRC-meeskonnad igale oma sõitjale enne igat Euroopas peetavat MM-rallit anda ühe testipäeva. Praktikas tähendas see, et igal meeskonnal, millel oli igal etapil stardis kolm sõitjat, sai 2022. aasta jooksul kasutada kokku 30 testipäeva.

Lisaks on WRC-meeskondadel oma püsiv testiala, kus saab ilma piiranguteta Rally1 autosid arendada ja katsetada. Toyota ja Hyundai testialad asuvad Kesk-Soomes ning M-Sport Fordi omad Suurbritannias.

Prantsuse ajakirja Autohebdo andmetel püüab FIA kulusid kärpida ning tahab piirata väljaspool alalist testiala toimuvaid testimisi. Plaani kohaselt on järgmisel hooajal iga meeskonna jaoks ette nähtud vaid 21 testipäeva.

Rallit.fi informatsiooni kohaselt läheb see muudatus WRC komisjonis arutamisele ja arvatakse, et see otsus läheb läbi.

Järgmisel aastal on WRC-sarjas 14 etappi. Kui testipäevad jaguneksid kolme sõitja vahel ühtlaselt, tähendaks see igale piloodile vaid pool päeva testimist enne iga võistlust.

Nagu Prantsuse väljaanne märgib, lähevad uue muudatuse jõustumisel sõitja kogemused veelgi enam hinda. Arvatakse, et näiteks Hyundai eelistaski seetõttu noorele Oliver Solbergile Craig Breeni. Ilmselt hakkavad meeskonnad nüüd üha enam kasutama oma testiala.