Augusti alguses peeti Münchenis sõudmise Euroopa meistrivõistlusi. Ühepaadil pidi starti asuma ka olümpiapronks Kaspar Taimsoo. Aga veidike pärast Saksamaale saabumist sai Taimsoo teada, et tema esiklaps tahab juba 33. rasedusnädalal ehk enneaegsena ilmavalgust näha. Seejärel algaski võidujooks ajaga. Lõpuks astus Taimsoo kolm minutit enne õiget hetke haiglasse. „Teade minu saabumisest jõudis kiiresti ka elukaaslaseni [Lisanna Soone]. Ta oli väga rõõmus, et ikka jõudsin,“ keris Taimsoo paar nädalat hiljem ajaratast tagasi.

Sel aastal ühepaadile keskendunud Taimsoo pidas enne Münchenisse sõitmist elukaaslasega aru, kas on mõistlik suurvõistlusele sõita või mitte. Lõpuks otsustati üheskoos, et sellel jõuproovil Taimsoo ikkagi osaleb.

Kõigest 12 tundi EM-il

„Tegelikult oli niimoodi, et meid natuke hoiatati ette, et beebi võib enneaegsena sündida. Tegime seega kokkuleppe, et EM-il stardin ja seejärel vaatame edasi. Beebi arvas aga teisiti ja tahtis varem välja,“ rääkis Taimsoo toonastest aruteludest.

Taimsoo jõudis EM-i toimumispaika 8. augusti õhtul kell 22.30. Pool tundi hiljem sai ta elukaaslaselt kõne. „Ta ütles, et läheb asjaks,“ meenutas Taimsoo.

Hommikusöögil teataski Taimsoo koondise juhtkonnale, et kavatseb päeva jooksul kindlasti kodumaale naasta. Esialgu tundus, et Münchenist 12.10 väljuva lennuni on liiga vähe aega, kuid tänu kiirele reageerimisele õnnestus sellele raudlinnule siiski jõuda.

„Tuli käigupealt improviseerima hakata. Helistasin peasekretärile, kes suhtles kiiresti reisikorraldajaga. Kõik hakkas väga ladusalt toimuma. Õnneks olime ka õigel pool linna ehk teekond lennujaama kestis kõigest 40 minutit. Lõpuks olingi EM-il kõigest 12 tundi ja sedagi hotellis,“ muigas Taimsoo.

„Lennujaama jõudsin kaks minutit enne check-in’i sulgemist. Õnneks oli kõik vaikne ja rahulik ning pääsesin kenasti lennule,“ kirjeldas ta.

„Noor pärija sai nüüd juba kahe nädala vanuseks. Kõigil on iga päevaga parem ja rohkem jõudu.“

Kaspar Taimsoo

Pagasikastide puudumise tõttu hilines aga lennuki õhkutõus 40 minuti võrra. See tähendas omakorda, et Taimsoo jäi maha Helsingi-Tallinna lennukist, millele oli plaaninud jõuda. Järgmine Eestisse siirduv lend oli aga välja müüdud ja Taimsoo võttis endale n-ö standby-pileti. Sellega saab lennule olukorras, kus mõni koht jääb ikkagi vabaks.

„Läksin väravasse ning rääkisin oma loo ära. Mõne aja pärast tuli üks preili minu dokumentidega tagasi ja ütles: head lendu. Isegi pagas jõudis õigel ajal. Samal ajal rääkisin sugulasega, kes lubas mind Tallinnast Tartusse viia,“ kirjeldas Taimsoo reisikorraldust.

„Lõpuks klappis kokku väga palju väikseid asju. Kõik olid valmis kiiresti reageerima ja aitama. Oli vahva reisipäev. Ja lõpuks jõudsin õigeks ajaks kohale. Lisannale öeldi ka kiirelt, et ma jõudsin. Peagi nägin juba beebit ja preilit ka. Mõlemad olid väsinud, kuid õnnelikud,“ lisas Taimsoo.

Seejärel tuli noorel perel poolteist nädalat haiglas veeta. Neljapäevast alates ollakse juba kodus. Uuele ilmakodanikule on nimigi valitud, dokumentidesse läks kirja Liidia Taimsoo. „Noor pärija sai nüüd juba kahe nädala vanuseks. Kõigil on iga päevaga parem ja rohkem jõudu,“ rõõmustas perepea. „Tegemist on omajagu. Väga tore on. Küll nad ikka kasvavad kiiresti. Eks ma proovin olla kõrvalt parim toetaja.“

„Beebi on hästi tore ja armas,“ lisas värske ema Lisanna Soone omalt poolt.

Vaatab juba järgmisse aastasse

Praegu kohanetaksegi uue elukorraldusega ja võetakse sellega harjumiseks aega. Tippsõudjate jaoks ei ole hooaeg iseenesest veel läbi. 18.–25. septembrini jagatakse Račice MM-medaleid. Selle jõuproovi jätab Taimsoo samuti vahele. Praeguseks on ta aasta võistlusspordi mõttes lõppenuks kuulutanud. „Sportliku poole pealt panin punkti. See tundus igati mõistlik, sest mind on praegu kodus rohkem vaja,“ põhjendas Taimsoo. „Oli väga pingeline aeg, kuid on tunda, kuidas kõik see annab edasiseks lisavurtsu juurde. Ei saa alahinnata sellist pingelangust ning igapäevast rõõmu.“

Septembris hakkab Kaspar Taimsoo valmistuma uueks hooajaks, kui tema eesmärk on ikka ühepaadil läbi lüüa.

Praeguseks on Taimsoo alaliiduga ka tulevikku arutanud. Sihitakse ikka pääsu 2024. aasta Pariisi olümpiamängudele. „Meil oli kohtumine, kus arutlesime selle üle, mida oleks mõistlik teha. Kuna kõik pilgud on suunatud olümpia poole, siis tundus mõistlik paus kohe ära teha. Septembris alustan ettevalmistust uueks hooajaks, kui ootab ees juba olümpiamängude kvalifikatsioon. Ikka sama ühepaadi plaaniga. Pigem arvan, et kõik läheb nii,“ piilus ta tulevikku.

Esialgu kavatseb Taimsoo harjutada pere lähedal ehk treenida Eestis. „Väljas on küll 30 kraadi, kuid ega see talv kaugel ole,“ muigas ta. Taimsoo tõdes, et esmalt tuleb vormi parandama hakata ergomeetril, jõusaalis, jalgrattal ja ka paadiga vees käies. „Käesoleva aasta näitel on kasulik teha pikem ettevalmistus.“