Aastakümneid tegeles Eesti meistrivõistluste korraldamisega, kogu kardispordi juhtimise ja arendamisega Maarjamaal Eesti Kardiliit (EKL). Tänavu veebruaris haaras kardinduse, sealhulgas sportlastele litsentside väljaandmise ehk kardiliidu ühe suurema tuluallika, enda kätte Eesti Autospordi Liit (EAL), kirjutas Eesti Ekspress märtsis. EAL-i kardikomitee esimeheks sai Mart Liiksaar.

EAL-i juhatuse liikmed Janis Kaal ja Kuldar Sikk põhjendasid toonast sammu jutuga, et EAL talus aastaid vaikimisi kardiliidu tegutsemist ja lõpuks sai neil sellest kõrini. Kardiliiduga seotud „ebakõlad“ avaldusid mullu „iseäranis teravalt spordireeglite väärtõlgendamises, kardispordi puudulikus juhtimises ja ebaterves konkurentsisituatsioonis kardivõistluste korraldajate hulgas“.

Vastasseis kulmineerus sel nädalal, kui EAL-i volinike kogu määras kolmeaastase tegutsemiskeelu MTÜ-le Eesti kardiliit, selle juhile Priit Karjusele, kardispordi vedajale Heikki Hõbemäele ja populaarset võistlussarja „Talendid rajale“ korraldanud Martin Harakule. Otsuse kohaselt on osapooled rikkunud FIA spordikoodeksi reegleid. Reaalne keeld kehtib tänavuse aasta lõpuni, edasine karistus on tingimisi. Süüdistuste sisust ja volinike kogu otsustest saab pikemalt lugeda siit.

Volinike kogusse kuuluvad CKR Estonia (Eero Nõgene), Estonian Autosport Events (Urmo Aava), Kehala MTÜ (Oleg Gross, hääletas telefonisilla vahendusel), OK Tehnikaspordiklubi (Arvo Ojaperv), Tehase Auto OÜ (Raul Jeets), OT Service OÜ (Ott Tänak) jaA2 Racing (Andres Hall). Volinike kogu vastava koosoleku protokollist selgub, et ainsana oli karistuste määramisele vastu Hall.

Tasub mainida, et Hall on volinike kogus ainus, kes pole rallitaustaga inimene. „EAL-i volikogus ei ole esindatud ei kart, rallikross, drift, e-autosport, off-road ega ükski muu ülejäänud distsipliinidest,“ rääkis Priit Karjus.