Auto salongis talumatuks muutunud temperatuurid oli suur teema juba eelmisel MM-rallil Portugalis. Käimasoleval Sardiinia rallil on ilmaolud veelgi kuumemad. Laupäeval oodatakse kuni 40-kraadist leitsakut.

FIA tuli rallimeestele nii palju vastu, et lubas neil kasutada peegeldavaid tuuleklaase ning Hyundail on päikese tõrjumiseks kuldne katus.

"Ma ei tea, kas see teeb midagi, sest Portugalis ei tulnud kuumus katusest, vaid summutist, mis on kaardilugeja istme lähedal. Nad peavad mingi kliimasüsteemi autodesse panema," rääkis Sordo DirtFishile.

Sordo osutas, et kestvusrallidel nagu Dakar on masinad korraliku kliimasüsteemiga varustatud. "See on ralli. Täpselt selline, nagu inimesed tahavadki. Siin saab kuum olema. Pärast seda minnakse Keeniasse, kus on samuti kuum. Järgmisel aastal on sama asi, keegi ei tee midagi. Keegi ei tee mitte midagi! Nad arvavad, et rallisõitjad peavad lihtsalt kannatama. Ma ei saa sellest aru."

"Dakaris ja ringrajasõidus on konditsioneer. Miks meil ei võiks samad reeglid olla. Kujutage ette, et te lähete randa ja pargite oma auto liivale. Tulete paari tunni pärast tagasi ja auto on ju kuum, eks ole? Kujutate ette, millisel autol tänapäeval õhukonditsioneeri ei oleks? Öelge mulle. Turul ei ole ühtegi sellist, mis?"

"Meil on imeline turvapuur, istmed, vööd, kiivrid – kõik parema turvalisuse nimel. Aga kui üks tüüp kaotab teadvuse, sest autos on liiga palav ning 20 pealtvaatajat saab surma, sest üks sõitja minestas, mis siis saab?"