Milleks sportlasele sotsiaalmeedia?


Kui hästi käivad kokku tippsportlane ja sotsiaalmeedia?
Kui hästi käivad kokku tippsportlane ja sotsiaalmeedia?Foto: Shutterstock.com

Kuigi sportlased teevad tegusid staadionil ja spordiplatsidel, ei saa nemadki mööda sotsiaalmeediast. Uurisime mida arvavad teemast Eesti tipud?

Eesti sotsiaalmeedia armastatuimad sportlased, kaugushüppaja Ksenija Balta ja kiiruisutaja Saskia Alusalu ütlevad, et Instagramis ja Facebookis pildil olemine on toetajatele suur lisaväärtus ja aitab neid üles leida. „Mida suurem on sportlase jälgijate arv, seda suurem on tema mõju ühiskonnale. See tähendab, et mida rohkem on sportlasel jälgijaid, seda suurem on tema väärtus ka toetajate jaoks,“ ütleb Saskia.
Ksenija lisab: „Sotsiaalmeedia võimendab minu saavutusi ja tegemisi, kuna saan neid otse oma jälgijatele ja toetajatele jagada. Sotsiaalmeedia kaudu on mul võimalus viia sõnum märksa suurema hulga inimesteni ning see on ka hea viis oma sponsoreid ja partnereid pildil hoida. Minu jaoks on samuti väga oluline jagada head energiat inimestega, kes minusse usuvad. Kui sotsiaalmeedias kirjutatakse, kuidas ma olen kedagi inspireerinud, siis sellised sõnumid motiveerivad omakorda mind ennastki rohkem pingutama,“ ütleb Ksenija

Seotud lood:

Kiire infokanal
Paljudel sportlastel aitavad fännilehti hallata kolmandad inimesed. Eelmisel aastal kolmel korral Eesti odaviskerekordit uuendanud Magnus Kirdi sportlase lehte Facebookis aitab hallata Stella Täht. Samuti annab ta Magnusele nõu, kuidas sotsiaalmeediakanaleid kujundada ja mida olulist nendes kanalites silmas pidada. „Tippsportlase puhul on oluline, et sotsiaalmeedia ei hakkaks trennitegemist segama,“ nimetab Stella ühe põhjuse, miks abilised on teretulnud. „Toetajatel on huvi saada oma lemmiksportlase kohta kiiresti infot ning kõige hõlpsam on seda jagada just sotsiaalmeedias.“
See aga ei tähenda, et sportlased, kel sotsiaalmeedias kontosid ei ole, oleksid kuidagi vähem olulised. „Gerd Kanteril ei olnud Facebookis sportlase lehte, aga vaevalt teda sellepärast vähem teatakse,“ toob Stella näite. „Ajad ja kanalid on muutunud, seepärast on noorema põlvkonna sportlastel oluline figureerida ka sotsiaalmeedias, sest nende toetajaskond liigub seal ringi. “
Magnuse jälgijate arv kasvas mühinal, kui sportlane laiema avalikkuse ees tuntuks sai. „Saime Facebookis ühe nädalaga 900 uut jälgijat,“ jätkab Stella. „Eriti tore on, et Magnuse toetajad ei ole passiivsed, vaid kirjutavad kommentaare ja kirju ning soovivad talle eri postituste all edu.“

Pikemat lugu loe edasi ajakirjast Sport.