Silverstone, kus kihutati kaks nädalat tagasi, ja Hungaroring on totaalselt erineva iseloomuga rajad. Briti F1 etapp pakkus pikki sirgeid ja kiireid, voolavaid kurve, siis Hungaroring on nagu suureks paisutatud kardirada, kus vaid üks pikk sirge ja palju aeglaseid kurve.

Nagu vananev hea vein

Esimest korda sõideti Hungaroringil F1 autodega täpselt 30 aastat tagasi ja see oli esimene MM-võistluste etapp, mis toimus "raudse eesriide" taga. Pikka aega kiruti rada kui aeglast ja igavat, kus möödasõidud sama suur defitsiit nagu N. Liidu lõpuaastatel enamik esmatarbekaupu.

Huvitaval kombel on Budapesti lähedal paiknev ringrada viimastel aastatel pakkunud päris põnevaid ja vaatemängulisi võidusõite. Ehk nagu vananedes aina maitsvamaks muutuv hea vein.

Arenenud aerodünaamika on avardanud võimalusi möödasõitudeks ja eks neid olegi viimastel aastatel toimunud varasemast enam. Näiteks mullu, kui parimalt stardikohalt alustanud Lewis Hamiltonist möödusid juba stardisirgel kolm sõitjat. Hiljem panid möödasõitudel omavahel rattaid kokku mitmed soosikud, avariide tõttu sekkus võistluse kulgu ohutusautogi.

Lõpuks tõusid võiduka Sebastian Vetteli kõrval poodiumile just kaks Red Bulli sõitjat. Või näiteks tunamullune võidusõit, kus enne starti kastis Ungarit vihmahoog ja kuivav rada pakkus ühe hooaja põnevaima sõidu. Mercedese piloodid pidid leppima kolmanda ja neljanda kohaga võiduka Daniel Ricciardo ja Ferrari sõitja Fernando Alonso seljataga.

Olulised tegurid

Kaks olulist tegurit, mis võivad Hungaroringil suurt rolli mängida, on ootamatud ilmastikutingimused ja tänavu maha pandud uhiuus asfalt. Ilm on Ungaris varemgi üllatanud, kas siis kõrge õhutemperatuuriga või hoopis üllatava vihmahooga.

Kui temperatuurid kerkivad kõrgele, kuluvad rehvidki kiiremini ja kuna Hungaroring on sõitjate sõnul niigi üks füüsiliselt nõudlikumaid radasid kogu F1 kalendris, siis palavuses pannakse proovile ka sportlaste füüsiline vastupidavus.

Uue asfaldikatte mõju on raske ennustada, sest palju sõltub õhutemperatuurist. Kui rehvikulu väga suureks ei osutu, võib võistluse läbida ühe boksipeatusega, aga Pirelli spetsialistide sõnul tehakse ilmselt kaks peatust.

Kuigi kahel eelmisel hooajal pole Mercedese sõitjad Ungaris võitudeni küündinud, peetakse neid siiski soosikuteks võidule. Hamiltoni võimalusi hinnatakse koefitsiendiga 2.10 ja Nico Rosbergi esikohale panustades võib raha tagasi teenida 3,25-kordselt.

Red Bull või Ferrari

Nagu mainitud, on "mersude" suurimateks väljakutsujateks Red Bulli sõitjad ja isegi Mercedese spordidirektor Toto Wolff möönis, et neil tuleb karta just "punaseid pulle". Red Bulli pilootide Ricciardo ja Max Verstappeni võimalusi võidule hinnatakse võrdselt – mõlema koefitsient on 6.00.

Maha ei tohi kanda ka Ferrari sõitjaid, sest on ju Vettelil ette näidata võit möödunud aastast. Sakslase võimalusi tõusta Ungaris pjedestaali kõrgeimale astmele hinnatakse koefitsiendiga 12.00, aga Kimi Räikköneni esikohale panustades võib raha tagasi teenida 34-kordselt.

Tegelikult on pea sama põnev mängida tiimisiseste vastasseisude peale. Kas omavahelises heitluses jääb peale Verstappen või Ricciardo (koefitsiendid vastavalt 1.80 ja 1.90)? Kas tänavu stabiilselt sõitnud ja punktitabelis Vettelist mööda tõusnud Räikkönen jääb tiimikaaslasele alla või suudab taas teda edestada (3.30 ja 1.30)?

Eks põnevaid tiimisiseseid vastasseise võib leida veelgi ja neile panustades ning nendele duellidele kaasa elades pakub pühapäevane võidusõit veelgi enam põnevust ja vaatemängu.

Kõik koefitsiendid kehtisid artikli kirjutamise hetkel.

Värsked F1 koefitsiendid leiad Pafi spordiennustuse lehelt.

Jaga
Kommentaarid