Möödunud nädalal Malaisias peetud etapist on üleval veel kõvasti paksu verd. Vahepealsed päevad on kulunud kolmekordse maailmameistri Lewis Hamiltoni algatatud spekulatsioonidele, et tema katkestamise taga võib olla ulatuslik vandenõu aidata Nico Rosberg esimest korda maailmameistriks.

Kuigi spekulatsioonid kuuluvad esmamulje põhjal valdkonda, mille lahkamiseks tuleks paluda ufoloogi Igor Volke abi, on Hamiltoni murel reaalne põhjus. Pärast Malaisia GP-d kaotab ta Rosbergile 23 punktiga, mis tähendab, et Rosbergile piisab järelejäänud etappidel ühest võidust ning neljast teisest kohast, et MM-tiitlis sisuliselt kinni olla. Britti päästaks sellise asjade käigu korral ainult neli võitu ja üks teine koht.

Hooaja lõpufaasis tuleb mõlemal sõitjal hoolikas olla. Rosberg on kuue karistuspunkti kaugusel sellest, et tal tuleks üks võistlussõit üleüldse vahele jätta. Hamiltoni jaoks tähendaks järjekordne kohtunikele silmajäämine seda, et ta peaks stardirivis loovutama kümme kohta.

Turbohübriidide jõul liikuvate vormelite ajastul Mercedese kõrval esimese meeskonnana etapil kaksikvõidu noppida suutnud Red Bull pole pärast Sepangi ringrajal saavutatud edu endale pikka pidutsemisaega lubada saanud. Suzuka ringraja eripärad peaksid Red Bulli taas soosima ning kuna nädalavahetuseks ennustatakse vihma, võivad nad heinakuhjast pika õlekõrre haarata.

Ferrari olukord on kesisem. Viimasest seitsmest etapist on Sebastian Vettel ja Kimi Räikkönen kahe peale suutnud noppida vaid ühe poodiumikoha ning konstruktorite arvestuses kipub Red Bull eest libisema - vahe kolmandal kohal oleva Ferrariga on juba 46 punkti. Ühtlasi on küllaltki tõenäoline, et Vetteli edukas seeria Suzuka rajal saab lõpu. Vettel on alates 2009. aastast alati Jaapani GP-l poodiumile jõudnud. Nüüd teeb tema olukorra keerulisemaks asjaolu, et Malaisia GP esimeses kurvis tehtud kokkupõrge Rosbergiga toob talle pühapäevases stardireas kolmekohalise karistuse.

McLaren tahab Honda kodurajal tegusid teha

Üle kahe hooaja on McLareni meeskonnal võimalik MM-etapile mõõduka eduootusega vastu minna. Malaisia GP oli alles kolmas võistlussõit sel hooajal, kui mõlemad McLareni piloodid punktikohale jõudsid. Honda jaoks on kodurajal Suzukal esinemine niigi oluline, aga seekord kütab lisakirgi asjaolu, et Fernando Alonso võistleb täiustatud mootoriga.

Hispaanlane katsetas uuendusi Malaisia GP vabatreeningutel ning tagasiside oli piisavalt positiivne, et Honda julges koduvõistluse jaoks neile rohelise tule anda. McLarenile kuluksid mõned rõõmuhetked marjaks ära, sest mäletatavasti oli just Jaapani GP mullu see koht, kus pidevatest ebaõnnestumistest frustreerunud Alonso karjus sõidu lõpus raadioside kaudu, et Honda mootorid annavad heal juhul GP2 sarja mõõdu välja.

McLareni teine piloot Jenson Button peab nimetatud mootoriuuendusi veel ootama, kuid tema jaoks on nädalavahetus igal juhul eriline. Hooaja lõpus vormel-1 karjääri lõpetav 2009. aasta maailmameister on Jaapanis alati tohutult populaarne olnud. Tema ainus võit Jaapanist pärineb viie aasta tagant, kui ta suutis boksipeatuste taktika abil üle mängida toona Ferraris sõitnud Alonso ning Red Bulli rooli keeranud Vetteli, kes just sellel etapil kindlustas teise järjestikuse MM-tiitli.

Rehvivalik võiks soosida Red Bulli

On küllaltki omapärane, et MM-tabelis viit kõrgemat kohta hoidvat pilooti on algavaks nädalavahetuseks teinud erinevad rehvivalikud. Kaheksakujulise Suzuka raja pikad ja kiired kurvid on masinate jalavarjudele suur väljakutse, mis tähendab, et ühe rehvivahetusega tippsõitjad ilmselt ei piirdu.

See kõik võiks jällegi sobida Red Bullile, sest Ricciardol ja Max Verstappenil on kasutada neli kõva seguga rehvikomplekti. Hamiltonil ja Vettelil on kõvasid rehve kolme ning Rosbergil ja Räikkönenil vaid kahe komplekti jagu.

Paf-i kihlveoportaalis on sõidu favoriit Lewis Hamilton, kelle võidukoefitsient on 2.10. Rosbergi (2.30) edestab ta õige napilt. Järgnevad Red Bullid Ricciardo (8.00) ja Verstappen (11.00) ning Ferrarid Räikkönen ja Vettel (mõlemal 26.00). Hamiltoni fännidel tasub just Jaapani etapi eel briti MM-tiitlile panustada. Rosbergi 23-punktiline edu üldarvestuses tähendab, et Hamiltoni kolmas järjestikune maailmameistritiitel tooks praeguse seisuga raha tagasi 2.55-kordselt.
Kõik koefitsiendid kehtisid artikli kirjutamise ajal.

Mootorispordi koefid leiad siit.

Jaga
Kommentaarid