Meenutades mullu esimest korda toimunud võistlust Sotši rajal, kus sunnitud boksipeatuse tõttu juba esimese ringi järel viimaseks langenud Rosberg tegi suurepärase etteaste ja finišeeris lõpuks Hamiltoni järel teisena, siis koha võrra parem tulemus võib tänavu täiesti reaalne olla.

Mercedes pelgab Singapuri kordust

Eelmisel aastal oli Rosbergi etteaste puhul märkimisväärne fakt, et Mercedese sõitja vahetas uued rehvid autole juba esimese ringi järel ja läbis ülejäänud võistluse sama rehvikomplektiga. Tänavu enam seda korduda ei saa, sest Pirelli toob Sotši kaks pehmema seguga rehvitüüpi, milliste puhul enam ühe boksipeatusega võistlust ei läbita. Aga just antud rehvitüübid on tekitavad Mercedese tiimis kerget pelgust eelseisva võistluse eel.

Mercedese üks juhte, kolmekordne maailmameister Niki Lauda tõdes avalikult, et kuna Sotši raja asfalt on üsna sarnane Singapuri omale, siis kardavad nad seal toimunu kordumist. Ehk teisisõnu, ei saa Mercedes rehve sedavõrd optimaalselt tööle kui lähimad rivaalid.

Kuigi Sotši ringrada on samuti tänavarada, on see siiski Singapurist veidi kiirem ja seega Mercedesele sobivam. Seega soosikuks ennekõike ikkagi Lewis Hamilton, kellele panustamine tooks raha tagasi 1.45-kordselt ning talle järgneb Nico Rosberg võidukoefitsendiga 3.50.

Eelmisel aastal kulges võistlus Sotšis suhteliselt igavalt, sest just kõvemate rehvisegude tõttu ei toimunud eriti palju möödasõite. Samas on olümpiaparki rajatud ringrajal möödumiskohti piisavalt ja pehmemate rehvidega on tänavusel võistlusel lootust ka rohkem mees-mehe vastu võitlust näha.

Ferrari ihkab tiitliheitlust pikendada

Tiimidele on koht MM-sarja konstruktorite arvestuses vaat et tähtsamgi kui sõitjate pingerida, sest vastavalt sellele kohale jagatakse hiljem kommertsõigustest teenitavaid rahasid. Mercedes vajab tänavuse konstruktorite MM-tiitli võitmiseks Venemaalt Ferrarist kolme enampunkt. Seega on Ferrari lootused ise tiitlit püüda vaid teoreetilised, aga Itaalia tiim võitluseta alla ei anna.

Võimalus individuaalsele tiitlile on veidi suurem, sest Sebastian Vettel (võidukoefitsent 8.00) jääb Hamiltonist maha 59 punktiga ja vajab samuti hädasti lisapunkte. Kimi Räikköneni (25.00) puhul tuleb arvestada asjaoluga, et kuna tema enda šansid tiitlile on juba ammu läinud, siis on ta lubanud tiimikaaslasele Vettelile vajaduse korral abi osutada.

Arvestades, et tänavu on radadel, kus kasutatud kahte pehmemat rehvisegu, edukalt esinenud Williamsi sõitjad, siis võivad just nemad segada kaarte heitluses Ferrari vs Mercedes. Mullu Sotšis kolmanda koha saavutanud Valtteri Bottas ja tänavu noorema tiimikaaslasega pea samaväärselt esinenud Felipe Massa (mõlemal koefitsient 46.00) tõusid pjedestaalile näiteks just sarnastel etappidel Kanadas ja Austrias.

Kindlasti ihkab head tulemust kodupubliku ees ka Red Bulli sõitja Daniil Kvyat (61.00), kes mullu Toro Rosso autol sõites finišeeris suurepärase viienda kohaga. Tiimikaaslase Daniel Ricciardo (46.00) võimalusi hinnatakse veidi kõrgemalt, aga venelase motivatsiooni kodurajal hiilata ei tohiks alahinnata. Kindlasti oleks Red Bulli šansid paremad, kui sajaks vihma, aga hetkel tõotab ilmateade päikesepaistelist nädalavahetust.

Artiklis kasutatud koefitsiendid kehtisid artikli kirjutamise hetkel.
Mootorispordi värsked koefid leiad Pafi spordiennustuse lehelt.