Möödunud aastal saavutasid Volkswageni sõitjad Portugalis kolmikvõidu ja sealjuures suutis Jari-Matti Latvala edestada maailmameister Sebastien Ogieri. Heitlus poodiumikohtade pärast oli ülimalt tasavägine ja isegi Andreas Mikkelseni järel neljandana lõpetanud Kris Meeke kaotas võitjale vähem kui 50 sekundiga.

Staaridele tuttav rada

Tegelikult ongi Portugali rallit viimastel aastatel iseloomustanud väga tasavägised ja põnevad heitlused esikoha pärast ning tõenäoliselt on sarnast stsenaariumi oodata tänavugi. Mullu viisid võistluse korraldajad ralli trassi taas põhja poole, Lissaboni ja Porto vahelisele tihedalt asustatud alale, mis aastakümneid oli Portugali ralli vaimseks koduks.

Kuulsad kiiruskatsed oma meeletute trampliinidega pakuvad pealtvaatajatele suurepärast vaatemängu. Ja maasikaks on legendaarse Fafe kiiruskatse suur trampliin, millele lähenemist iseloomustas Mikkelsen mullu järgmiselt: “Tõmbad oma tagumiku pingule ja ootad maandumist!”

Rada pole möödunud aastast muutunud ja kiiruskatsete 368 kilomeetrist sõidetakse vaid 6,52 km varem kasutamata teelõigul. Seega kõigile tippsõitjatele tuttavad olud.

Soosikud on Latvala ja Ogier

Liivased ja pehmed kiiruskatsed tähendavad, et rehvivalik mängib suurt rolli. Pehmemad rehvid pakuvad paremat pidamist, aga kui tee on lahtisest kruusast puhtaks sõidetud, siis pehmed rehvid jällegi kuluvad kiiremini.

Kuna võistlusel on palju kaks korda läbitavaid kiiruskatseid, siis olud võivad pehmematel teelõikudel teisel korral oluliselt erineda — esimese läbimise tagajärjel on teedel rohkem kive ja nii mõnelgi lõigul võib esineda sügavaid rööpaid. Seetõttu on ka rehvivalik ja autode seadistus veidi erinevad.

Kuna kahel esimesel päeval peab esimesena startima MM-sarja liider, siis on Sebastien Ogieril taas tänamatu roll teid puhastada ja lahtisel kruusal kihutada. Prantslasest tiitlikaitsja etapivõidule panustades võib raha tagasi teenida 1,4-kordselt.

Punktitabelis ja seega ka stardirivis alles kuuendana asetseval Jari-Matti Latvalal, kelle võidukoefitsient on 5.75, on esimestel läbimistel seetõttu kindel eelis. Mullu ja eelmisel etapilgi kolmandana finišeerinud Andreas Mikkelsen (koefitsient 17.00) on täis otsustavust ja loodab pakkuda konkurentsi oma kogenud tiimikaaslastele.

Paddon Argentina-võidu järel eneskindlam

Suurima väljakutse esitavad Volkswageni sõitjatele tõenäoliselt eelmisel etapil Argentinas karjääri esimese etapivõidu teeninud Hyundai sõitja Hayden Paddon (võidukoefitsient 8.00) ja kahe etapi jagu MM-sarjast puudunud Citroëni sõitja Kris Meeke.

Hoolimata sellest, et Meeke polnud jahtimas MM-punkte, ei istunud ta käed rüpes, vaid testis sadade kilomeetrite kaupa Citroëni uut WRC-autot ja seega oli tal käsi kindlalt soojas. Meeke kimbutas juba mullu Volkswageni sõitjaid ja tema õnnestumise korral võivad panustajad oma raha tagasi teenida 15-kordselt.

Paddonist õhkub Argentina-võidu järel enesekindlust ja uusmeremaalaselt ootab ka Hyundai tiim tubli panust, sest on registreeritud teenima punkte ka tiimile. Seevastu vaevab Hyundai esisõitjat Thierry Neuville’i (34.00) mingi kummaline motivatsioonipuudus ja belglane kipub viimasel ajal üle pingutama. Hyundai kolmas sõitja Dani Sordo (koefitsient 51.00) on esimesed neli etappi esinenud stabiilselt, aga säravaid etteasteid pole hispaanlane teinud.

Ott Tänak loodab uutele rehvidele

Rehvitootja DMACK, kelle tiimis käsutab Ford Fiesta RS WRC autot Ott Tänak, toob Portugali rallile kauaoodatud ja pikalt testitud uued kruusarehvid. Neilt oodatakse võrdväärset sooritusvõimet kõigi ülejäänud võistkondade poolt kasutatavate Michelini omadega.

Tänak ise on suhteliselt lootusrikas ja lootust aitab tõsta mullu Portugalis saavutatud 5. koht. Pealegi on just Portugali ralli MM-etappidest Tänakule kõige tuttavam. Eestlase rallivõidule panustades võib oma raha tagasi teenida 41-kordselt.

Fordi tehasetiimi M-Sporti esisõitja Mads Østberg loopis eelmise etapi järel tiimiomaniku Malcolm Wilsoniga vastastikku kriitikanooli ja ilmselt pole õhk võistkonnas just kõige puhtam. Samas pole Østbergi (võidukoefitsient 20.00) tulemustele midagi ette heita, sest norralane on tõusnud kahel korral pjedestaalile ja hoiab MM-sarja punktitabelis Ogieri ja Paddoni järel kolmandat kohta.