Kiirel Silverstone'i rajal on taas raske leida etapivõidu soosikuid väljapoolt Mercedese võistkonda. Samas eelmisel etapil Austrias toimunud järjekordne kokkupõrge tiimikaaslaste vahel kruvis tiimi sisepinged viimase vindi peale, mis ilmselgelt võib mõjutada ka tulemusi.

Silverstone'i proovikivid

Silverstone on üks kahest tänaseni F1 kalendrisse kuuluvast ringrajast (lisaks Monzale), kus jahiti punkte juba MM-võistluste esimesel hooajal 1950. aastal. Ja kuigi aastakümnete vältel on mõnesid rajalõike muudetud, on Silverstone säilitanud need väljakutsed, mis vorminud endisele lennuväljale rajatud ringrajast klassiku, ehk siis pikad sirged ja kiired kurvid.

Tegemist on hooaja ühe kiirema rajaga, millel tihti püstitatud ka F1 sarja kiirusrekordeid. Just need kiired ja pikad kurvid koos rehve kulutava kareda asfaldiga esitavadki paraja väljakutse nii sõitjatele kui autodele.

Rehvitarnija Pirelli toobki Silverstone'i valiku kolmest kõvemast rehvist ja nende spetsialistid ennustavad vähemalt kahte boksipeatust, aga agressiivsema strateegia valivad tiimid võivad proovida ka kolme peatust.

Duell Hamilton vs Rosberg

Kahel eelmisel aastal kodupubliku rõõmuks Silverstone'is võitnud Hamilton on kindlasti peasoosikuks tänavugi ja inglase võidule panustades võib raha tagasi teenida 1,9-kordselt. Ei tasu aga sugugi maha kanda Nico Rosbergi, kes võitis Briti GP 2013. aastal ja jäi ülemöödunud aastal esikohast ilma vaid streikima hakanud käigukasti tõttu. Sakslase võidule panustades võib oma raha tagasi teenida 2,75-kordselt.

Samas on selge, et hoolimata järjekordsest intsidendist eelmisel nädalavahetusel Austrias ja tiimijuhtide karmidest hoiatustest, ei hoia kumbki Mercedese sõitja ennast tagasi ja publikule pakutakse armutut kahevõitlust, mis võib tuua ootamatuid tulemusi.

Lisaks tasub meeles pidada, et Silverstone'is on tihti juhtunud avariisid, mis toonud rajale ohutusauto ja sellisel juhul tasanduvad vahed ning võimalusi võib avaneda teistelegi.

Väljakutse esitajad Williamsist

Kuigi kiire rada soosib Mercedese autosid, siis olemas on ka lähimad väljakutsujad. Näiteks pole Williamsi sõitjad küll viimati sõidetud etappidel eriti õnnestunud, aga tiimil on Silverstone'ist ette näidata häid tulemusi varasematelt aastatelt.

Tõusis ju näiteks Felipe Massa mullu stardist liidrikohale ja paari ringi järel möödus Valtteri Bottas veel Hamiltonist ning Williamsi sõitjate juhtimisel sõideti kuni esimeste boksipeatusteni.

Alles sõidu lõppfaasis jäädi ilma poodiumikohtadest, sest reageeriti liialt hilja sadama hakanud vihmale. Võimalused võidule on neil vast napid, aga esikolmikusse pääs on võimalik. Bottase koefitsient kolme hulka jõudmisel on 6.00 ja Massal 7.50.

Vetteli võidukoefitsient koguni 8.00

Ilm on üks faktoreid, mis võib Silverstone'is üllatusi pakkuda. Just möödunud aastal hakkas võistluse lõppfaasis sadama ja näiteks tänu õigeaegsele rehvivahetusele tõusis Ferrari sõitja Sebastian Vettel mööda Williamsi pilootidest.

Eks Vettelit peetaksegi Mercedese suurimaks konkurendiks ja sakslase võiduvõimalusi hinnatakse koefitsiendiga 8.00. Vetteli esikolmikukohale panustades teenib aga oma raha tagasi 1,72-kordselt.

Kõrgeks peetakse ka Red Bulli sõitjate võimalusi pjedestaalile tõusta. Esikohale pretendeerimiseks jäävad nende jõuallikad veidike nõrgaks. Max Verstappeni koefitsient esikolmikusse jõudmisel on 2.75 ja Daniel Ricciardol 3.00.

Kes aga tahab riskeerida, võib panustada näiteks McLaren-Honda ülikogenud eksmaailmameistrite Jenson Buttoni ja Fernando Alonso poodiumikohale. Eelmisel etapil Austrias näitas Button päris head minekut ja pealegi toob Honda Silverstone'i täiendatud jõuallika. Nii Buttoni kui Alonso esikolmikukoefitsient on 41.00.

Kõik koefitsiendid kehtisid artikli kirjutamise hetkel.
Värsked F1 koefitsiendid leiad Pafi spordiennustuse lehelt.

Jaga
Kommentaarid