Eelmisel etapil kulmineerus Mercedese sõitjate omavaheline mõõduvõtt avariiga neljandas kurvis, mille tagajärjel katkestasid mõlemad. Esikohaga Hispaanias end ajaloo noorimate etapivõitjate nimekirja tippu kirjutanud Max Verstappen kerkis paugupealt ka üheks kihlveokontorite soosikuks, kohe Mercedese sõitjate kannule.

Monaco tänavad vigu ei andesta

Tihti on Monaco GP-d kutsutud rohkem rikaste ja kuulsate kokkutulekuks kui spordiürituseks, aga selle pinnapealse sära ja glamuuri alt koorub tegelikult välja siiski üks F1 hooaja nõudlikumaid ja keerulisemaid võidusõite. Kitsastel tänavatel, betoonseinte vahel kihutades pole rajal väljasõidualasid, mis andestaksid sõiduvigu.

Lisaks veatule sõidule mängib Monacos olulist rolli ka rehvivahetuste taktika, sest möödasõidud on kitsa raja tõttu pea võimatud. Hea näide pärineb möödunud aastast, mil parimalt stardikohalt alustanud Lewis Hamilton juhtis võistlust.

Planeeritud rehvivahetusi oli vaid üks, aga kui ühe avarii tõttu ohutusauto rajale kihutas, leidis Mercedese võistkond, et oleks paras hetk anda inglasele värsked rehvid lootuses, et ta jõuab rajale tagasi ikka liidrikohal. Aga võta näpust – arvestus läks untsu ja Hamilton naases Nico Rosbergi ja Sebastian Vetteli taha. Ja seal ta püsiski kuni finišini.

Rosbergile oli mullune võit kolmas järjest Monaco tänavatel ja temale panustades teenib raha tagasi 2,5-kordselt. Tänavu pole ikka veel võidumaitset mekkinud tiitlikaitsja Hamilton, kelle võidujanu on kasvanud äärmuseni ja seetõttu pakutakse, et inglane võib juuksekarva jagu isegi suurem soosik esikohale olla. Inglase võidukoefitsient on 2.40.

Mõistatuslikud uued rehvid

Esimest korda tänavuse hooaja jooksul on rehvitarnija Pirelli valikus täiesti uut tüüpi, alanud hooajaks toodetud "ultrasoft" ehk siis ülipehmed rehvid. Monte Carlo tänavarada on teadupoolest suhteliselt kehva pidamisega. Seega kasutatakse neid eriti hästi haakuvaid rehve ilmselt kvalifikatsioonis ning alustatakse nendega võistlust. Mõistatuseks on vaid nende kulumiskindlus tänavarajal ja see muudab taktikavaliku veelgi raskemaks.

Mercedese sõitjate peamisi rivaale Monte Carlo tänavatele ennustada on keeruline, sest tuleb meeles pidada tõsiasja, et aeglasel rajal mootori võimsus sedavõrd suurt rolli kui enamikel teistel radadel, ei mängi. Red Bulli auto on näiteks alati olnud aerodünaamiliselt eeskujulik ja hea juhitavusega. Vaadates eelmise etapi tulemusi, võiks pakkuda pretendentideks esikolmikusse Verstappenit ja Daniel Ricciardot.

Hispaania etapi üllatusvõitja Verstappeni võimalusi seekordki esikoht näpata hinnatakse koefitsiendiga 6.50, aga esikolmikus finišeerimisel koguni koefitsiendiga 2.00. Ricciardo šansse peetakse natuke kehvemateks: võidukoefitsient on 8.50 ja pjedestaalile tõusmise oma 2.20.

Ettearvamatud elemendid

Kuigi eelmise etapi põhjal kerkisid Red Bulli sõitjate koefitsiendid Ferrari omadest ette, ei tasu kogenud eksmaailmameistreid Vettelit ja Kimi Räikköneni veel maha kanda. Võiduvõimalused pole ehk tõesti kõrged, aga kindlasti on nad pea samaväärsed Red Bulli sõitjatega konkureerimaks poodiumikohale. Vetteli esikolmikusse pääsu koefitsient on 2.40, Räikkönenil 3.50.

Veel mõned nüansid võivad Monaco GP muuta ettearvamatuks ning nendeks on ilm ja ohutusauto sekkumine. Praegused ilmaennustused pakuvad pühapäevaks ka vihmavõimalust ja kui üks kitsas ning keeruline tänavarada märjaks kasta, võib tulemus olla üsna ennustamatu.

Samas on harva sõidetud Monte Carlo tänavatel ilma ohutusauto sekkumiseta. Ikka tehakse sõiduvigu ja juhtub avariisid ning sellisel puhul võib ohutusauto sekkumine täiesti sassi lüüa planeeritud boksipeatuste taktika. Ja siis on edukas see, kes paneb täppi.

Nagu juba öeldud, mängib mootori võimsus Monacos väiksemat rolli ja seetõttu võib mõni teinegi tiim Vahemere-äärses väikeriigis üllatada. Näiteks McLaren-Honda, kes iga etapiga aina paremaks läheb. Fernando Alonso võimalusi esikolmikusse jõuda hinnatakse koefitsiendiga 15.00, Jenson Buttonil on sama number 26.00.

Williamsid pole eelmistel hooaegadel sedavõrd aeglasel rajal nagu Monaco eriti õnnestunud, paremini on läinud Toro Rosso sõitjatel. Carlos Sainzi poodiumikohale panustades võib raha tagasi teenida 15-kordselt ja Daniil Kvyati koefitsient esikolmikusse jõudmisel on 20.00.