Juba möödunud aastal oli Ferrari sõitja Kimi Räikkönen lähedal Mercedese sõitjate üllatamisele ja seda tänu konkurentidest erinenud rehvivalikule, mis aitas soomlasel mööduda eelviimasel ringil Nico Rosbergist ja etapivõidu noppinud Lewis Hamiltonistki jäi vaid puud paar sekundit.

Mercedese ülemvõim on kahanenud

Kvalifikatsioonis oli Mercedese edu möödunud aasta Austraalia etapil 1,4 sekundit, aga nagu hiljem selgus, oli Ferrari oma mootori sooritusvõimet natuke kahandanud kartes probleeme töökindlusega. Juba kolmandaks etapiks oli vahe kahanenud 0,9 sekundile. Tänavusel avaetapil oli kahe konkurendi vahe kvalifikatsioonis vaid 0,8 sekundit ja võistluse ajal pea olematu.

Hetkel tundubki, et Mercedes suudab oma jõuallikast kvalifikatsiooni tarvis rohkem välja pigistada kui Ferrari. Pealegi on viimasel probleeme esirehvides õige töötemperatuuri saavutamisega paari esimese ringiga.

Aga tõenäoliselt suudab Ferrari edaspidi end veelgi lähemale suruda ja isegi Mercedese juhtkond arvab, et Bahreini etapiks võib vahe kvalifikatsioonis kahaneda poolele sekundile või väiksemakski. Mis aga omakorda tähendab, et võistlusest võib kujuneda tõeliselt tasavägine heitlus kahe gigandi vahel.

Nagu juba öeldud, suutis erinevat rehvivalikut kasutanud Räikkönen mullu ohustada tõsiselt Hamiltoni esikohta. Tänavu on aga valik rehvide osas veelgi suurem, sest kasutada on kahe segu asemel kolm.

Ja see võibki hakata poodiumikohtade jagamisel Bahreinis suurt rolli mängima. Pealegi sõidetakse õhtupimeduses, mil raja temperatuur langeb kiiresti, Pärsia lahelt puhuvad tuuled kannavad rajale liiva ja nii võib suhteliselt kareda kattega rajal rehvide kulumine osutuda otsustavaks faktoriks.

Riskeerides võib võita

Ja võita võivad nii need sõitjad, kes oskavad rehvivalikuga täppi panna kui ka need, kes julgevad nendele sõitjatele panustada. Loomulikult stardib Bahreinis suurima soosikuna tiitlikaitsja Hamilton, kelle koefitsient on 1.85.

Sugugi kehvemaks ei tohiks aga hinnata tema tiimikaaslase Rosbergi võimalusi, kes on võitnud (koos möödunud hooaja lõppfaasi arvesse võttes) nüüd juba neli etappi järjest. Rosbergi võidule raha paigutades võib selle tagasi teenida 2,5-kordselt.

Kuigi Ferrari sõitjate võimalusi on natuke madalamalt hinnatud, ei saa neid, nagu juba eelpool öeldud, sugugi alahinnata. Sebastian Vettelilt (koefitsient 6.00) oodatakse kindlasti tiimikaaslase edestamist, aga nagu mullune Bahreini etapp näitas, võib õnnestumise korral ka Räikkönen midagi korda saata ja soomlasele panustades teenib raha tagasi koguni 18-kordselt.

Austraalias näitas kaheksandalt stardikohalt lõpuks neljandaks tõusnud Daniel Ricciardo, et Red Bulli autole jõudu andev ja sponsori TAG Heueri nime kandev Renault mootor on tänavu palju jõulisem kui mullu. Seetõttu on loomulikult ka Ricciardo (võidukoefitsient 76.00) ise teise etapi eel palju optimistlikum ja loodab Bahreinis heale tulemusele. Tema tiimikaaslasel Daniil Kvyatil (151.00) läks avaetapp tehniliste probleemide tõttu täiesti aia taha, aga eks seda rohkem venelane tahtmist täis on.

Williams ja Toro Rosso valmis üllatusteks

Isegi Red Bulli tiimipealik Chris Horner hoiatas Austraalia etapi järel, et Toro Rosso noortel sõitjatel peab silma peal hoidma ja kindlasti on tiimi autod Ferrari mulluste jõuallikate toel suhteliselt kiired, vähemalt hooaja algul.

Avaetapp ehk nii hästi ei sujunud, kui kvalifikatsiooni põhjal oleks võinud pakkuda, aga siiski mahtusid Melbourne’i rajal nii Carlos Sainz ja Max Verstappen esikümnesse. Bahreinis on mõlema võidukoefitsient 101.00.

Williamsi sõitjatel kulges avaetapp vastupidi edukamalt võistlusel kui kvalifikatsioonis ja ilmselt vaevavad Williamsi autosid samad hädad, mis Ferrari omi — paari kvalifikatsiooniringi vältel ei jõua rehvid õige töötemperatuurini. Seega võiks ka Bahreinis oodata nii Felipe Massalt kui ka Valtteri Bottaselt (mõl. 101.00) head etteastet just võistlusel.