Just nimelt Hamilton võitis Shanghai ringrajal kaks viimati sõidetud Hiina GP-d ja valmis lisama kolmandagi, aga peale inglase on kindlasti teisigi näljaseid Rosbergi jahtijaid, nagu näiteks Ferrari sõitjad Sebastian Vettel ja Kimi Räikkonen.

Farss kvalifikatsiooniga sai lahenduse

Esimesel etapil Austraalias selgitati stardijärjekord uue formaadi alusel läbi viidud kvalifikatsioonis, aga see osutus sedavõrd nurjunud ettevõtmiseks, et juba teiseks etapiks taheti see ära muuta. Siiski otsustati, et “anname uuele süsteemile veel ühe võimaluse” ja nii kujunes Bahreini kvalifikatsioonist samuti paras farss.

Kõigi tiimide poolt allakirjutatud nõudmise järel jätkatakse alates Hiina etapist endise, juba aastate jooksul sisse töötatud süsteemiga. Kas avab see uusi võimalusi nüüd ka Ferrari sõitjatele tõrjuda Mercedese omi esireast välja? Ega vist, sest Ferrari kiirus kvalifikatsioonides on siiski Mercedesele veidi alla jäänud.

Mercedest vaevab aga hoopis suurem mure, mida tiim on ka ise tunnistanud. Nimelt ebaõnnestunud stardid. Hooaja avaetappidel tegi sõitjatest ainsa õnnestunud stardi Rosberg Bahreinis. Seejärel tunnistaski Mercedese mootorispordijuht Toto Wolff, et nende üliedukatel autodel on stardiga seotud tehnilisi probleeme.

Ferrari mureks on jällegi olnud jõuallikad, sest Austraalias tabas tarkvaraga seotud viga Räikköneni auto mootorit ja Bahreinis pidi juba soojendusringil katkestama Vettel. Hiina etapiks saabki sakslane oma Ferrarile uue jõuallika ja peab lootma, et see ka vastu peab. Igatahes on Hiinas tavaliselt hulga jahedam, kui kahel esimesel etapil ja seega toimib ka mootori jahutus paremini.

Palju sõltub rehvidest

Kuna õhutemperatuur on jahedam ja Shanghai rajakate veidi siledam, siis peaks ka rehvid vähem kuluma. Mullu kasutasid enamik sõitjatest võistluse käigus kolme komplekti ja tõenäoliselt kordub tänavu sama. Üks erinevus on siiski — võrreldes eelmise aastaga on Hiina etapiks lisatud valikusse ka ülipehme rehv, mida ilmselt kasutavad kvalifikatsioonis kõik need sõitjad, kes pääsevad kümne hulka.

Ja reeglite järgi peavad nemad siis sama komplektiga alustama ka võistlust. Kuna aga antud seguga rehvidest kellelgi Shanghai rajalt kogemusi pole, siis võib antud asjaolu võidusõidu algfaasis mõningaid üllatavaid stsenaariume pakkuda. Hoolimata paljude lootusest, et Ferrari sõitjad suudavad lõpuks heidelda ka esikoha pärast, on soosikuteks Hamilton, kelle võidukoefitsient on 2.00 ja Rosberg, kelle võidule panustades teenib raha tagasi 2,3-kordselt.

Ferrari sõitjate lootuseks on parem rehvitaktika, sest õiged valikud võivad anda neile võimaluse soosikutele konkurentsi pakkuda. Itaalia autotootja kahjuks räägib aga Shanghai ringraja pikk tagasirge, kus Mercededse mootori suurem võimsus löögile pääseb. Vetteli võiduvõimalusi hinnatakse koefitsiendiga 6.50 ja hoolimata teisest kohast Bahreinis, pole Räikköneni võidukoefitsient suurt muutunud — see on 12.00. Isegi esikolmikusse pääsemisele panustades saaks soomlase puhul raha tagasi 2,5-kordselt.

Red Bull igatseb juba enamat

Daniel Ricciardo on kahel esimesel etapil lõpetanud neljandana ja ilmselgelt näljane sekkumaks lõpuks ka heitlusse poodiumikohtade pärast. Aga teisalt ületas austraallane (võidukoefitsient Shanghais 61.00, esikolmikusse pääs 6.00) näiteks Bahreinis finišijoone alles minuti jagu võitjast hiljem ja see suuri lootusi ei ärata.

Pikk tagasirge ja kiired kurvid soosivad Mercedese mootorite jõul liikuvaid Williamsi ja Force India autosid. Williams teenis avaetappidel küll punkte, kuid hooaja eel loodetud konkurentsi — näiteks Ferrarile — pakkuda ei suudeta. Alt minnakse rehvivalikutega. Igatahes hinnatakse nii Felipe Massa kui ka Valtteri Bottase võimalusi võrdsete koefitsientidega, milleks on 126.00 (esikolmik 12.00).

Force India pole seni suutnud näidata mullust vormi, aga ehk pööratakse just Hiinas uus lehekülg. Nico Hülkenbergi ja Sergio Perezi võidukoefitsiendid on 301.00 (esikolmik 34.00). Avaetappide suurim üllatus oli uue Haasi võistkonna edukas debüüt. Kui Romain Grosjeani kuuendat kohta Austraalias peeti veel juhuseks, siis Bahreinis parandas prantslane tulemust veelgi ja nüüd Hiinas võib Grosjeani esikolmikusse lootes raha tagasi saada 12-kordselt (võidukoefitsient siiski 126.00).

Jaga
Kommentaarid