Püsivalt saledaks ja terveks - esimesed sammud


Püsivalt saledaks ja terveks - esimesed sammud
Foto:Shutterstock

Kuidas omal käel või professionaali abiga saavutada pikaajalisi ja kestvaid tulemusi, soovitud kehakaalu, paranenud tervist ja vähenenud sisemiste rasvade taset? Kuidas muuta ebatervislikud harjumused tervislikeks ja nautida energiaküllasemat elu?

Ühe sammuna on tarvis teada, mis toimub meie sisemaailmas. Töökust trennisaalis ja toidulaua taga aitab tagada täpne arusaam oma sisemistest motivaatoritest ehk milline ikkagi on tegelik soov ja valmisolek muudatusi teha.

Enda jaoks tulebki lahti mõtestada kaks peamist sisekõne küsimust:

kui suur on soov muudatusi teha?

milline on valmisolek tegutseda?

On ju hea teada, kui aldis ollakse uute harjumuste omandamiseks – nii kiiresti või aeglaselt, kui igaühe jaoks õige on. Üks tõhusaid viise harjumusi muuta on esitada avatud küsimusi.

Soov muudatusteks – avatud küsimused

Et selgitada välja oma sisemist tungi trenni teha ja heasse vormi saada, aitavad näiteks järgmised suunavad küsimused

Mida täpselt soovid? Nt „Viis kilo kaalust alla.”, „Kõhusangadest lahti.”, „Hea välja näha.”.

Miks sa seda soovid? Oluline on mõelda oma sisemiste põhjuste peale, mitte sellele, mida teised ütlevad. Nt „Siis ei ole mul piinlik peeglisse vaadata.”, „Ma tunnen ennast paremini.”, Siis kaovad sangad ära.”.

Miks sa pole praeguseks oma eesmärki saavutanud? Nt „Olen laisk ja ma ei tea, millest alustada.”, „Pole raha trenni teha.”, „Kardan jõusaali minna, sest ei tea, mida teha.”.

Mis sind praeguse liikumise ja toitumise juures enim häirib? Nt „Öine näksimine.”, „Pole võhma.”, „Pole motivatsiooni end liigutada.”.

Milliseid lahendusi ise olukorrale näed? Nt „Saada öine näksimine kontrolli alla.”, „Treenida võhma.”, „Leida motivatsiooniallikas enese liigutamiseks nt treeneri näol.”.

Küsimustele vastates on tähtis saada ülevaade reaalsetest soovidest, mis motiveeriks ka vihmase ilmaga õues jooksma ja hoiaks mõtte selge sünnipäeval maiustuste laua ees seistes.

Me kõik oleme erinevad isiksused ja seetõttu tuleb vormisaamisel alustada mõistmisest, kes sa sisimas täpselt oled. Igaühel on oma temperament, isikupära, murede lahendamise võime ja distsiplineeritus, seetõttu vajab igaüks ka iseloomule vastavat lähenemist. Õnneks saame teha veidi üldistusi teadustöö ja kogemuste põhjal ning jagada inimesed nelja peamisse kategooriasse, lähtudes kahest olulisest kriteeriumist: motiveeritusest ja oskustest.

Millised on isiksuste eri tüübid, milline tüüp oled sina ning kuidas see on seotud just sinu elustiili muutusega, loe edasi ajakirjast Sport.

Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare