VIDEO: Siim Savisaar: Ratastooliga trenni? Miks mitte!

 (1)

VIDEO: Siim Savisaar: Ratastooliga trenni? Miks mitte!
Siim Savisaar

Euroopa Spordinädala puhul vaatame hetkeks, kuidas personaalsemalt läheneda treeningutele siis, kui liikumist takistab pikemaajaline tervisekahjustus.


Video tegi: Siim Kinnas, Fotowärk.

Personaaltreener ja füsioterapeut Siim Savisaar räägib, milliseid võtteid mõned tema kliendid oma arendamiseks rakendavad.


Harjutused seljale

„Kuna Siimu üheks iseloomulikuks probleemiks on kartus kukkuda ning kehv tasakaal, kasutame turvarihma, millega me saame talle tasakaalu tagada. Üritame tagada tema rühti ja aktiveerida ning arendada seljalihaseid, et Siim ette liiga kössi ei vajuks, „avab personaaltreener kliendi treeningkava eesmärke seljalihaste arendamisel. „Oluline on arendada harjutuse sooritusvõimet,“ rõhutab ta. Füüsilise võimekuse, lihastoonuse ja rühi parandamise eesmärki toob treenitav Siim Parbus ka ise välja olulise treeningeesmärgina.

Harjutused rinnale, kätele ja jalgadele

Rinna-, käe- ja jalalihaste arendamisest räägib personaaltreener Siim kliendi Mihkel Kruusmaa näitel. „Rinna surmise masinal harjutust tehes on oluline seadme istme õige kõrgus ja treenija asend. Sellepärast kasutame Mihkliga harjutuse sooritamisel stepi pinki, millega saame antud kõrgusel jalgade asendit korrigeerida, selgitab Siim Savisaar. Keskendume vasaku kehapoole eelisarendamisele, mina hoian jalga ning aitan aegajalt rannet sättida,“ selgitab Savisaar, milliseid meetodeid ta vasaku kehapoole terviseprobleemiga tegelemisel rakendab.

„Mihkel liigub igapäevaselt päris palju jalgadel, sellepärast on treeningutel oluline tähelepanu ka jalgade treenimisel. Mihkli jaoks on tähtis hoida harjutuse sooritamisel selja asendit vastu seljatuge. Jaga treenides teeb Mihkel üleval asendis pause seetõttu, et me üritame ära kasutada tippkontraktsiooni,“ selgitab Savisaar. „Samuti saan hinnata, kui palju ta hoiab jalga puusast sisse- või väljapoole. Hetkel tuleb vasakut jalga stabiliseerida,“ näitlikustab ta videos.

„Jõusaalitreening parandab oluliselt minu igapäevast toimetulekut ning ma saan olla aktiivsem kodanik,“ avab Mihkel põhjuseid, miks talle meeldib treeningutel lihast lammutada.

Igaühele on oma personaalne viis oma tervise, jõu, vastupidavuse ja välimuse arendamiseks. Siiski on sõnum, et alla anda pole mõtet enne, kui on tehtud viimane hingetõmme.

Siim Savisaar



Kui Sul on endal, sõbral või pereliikmel mõni lühema- või pikemaajalisem tervisemure, siis julgusta teda pöörduma pädeva spetsialisti juurde. Koos on võimalik välja mõelda just Sulle sobiv treeningprogramm, mis saad läbida spordikompleksis koos kõikide teiste spordhuvilistega.

Siim Savisaar



Video on tehtud Siim Kinnas Fotowark, OÜ Trenniguru ja MTÜ Pane oma meeled proovile koostöös.
Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare

SPORT TOP

Viimased uudised