Velopus tegeleb jalgrataste, nende hoolduse ja remondiga nind jalrattavarustuse müügiga. Lisaks rattale leiab sealt spordiriietuse, spordikellasid, treeningvahendeid jms. Mõningatel juhtudel antakse nõu ka treenimise ja toidulisandide kasutamise kohta. Põhibrändid, mida esindatakse, on Merida, Cube, Kellys, UMF.

Veloplusi esindaja Andres Linderi sõnul on firma arenenud jõudsalt, sest kliendile pakutakse seda, mida ta soovib. Kliendiks on rattafänn, sportlane, harrastaja, pered - kõik, kes sõidavad jalgrattaga.

Kui uurida, mida peaks ratta puhul sõitmisel tähele panema harrastaja, mida tõsisem sõitja, siis peab kindlasti teadma oma ratta võimalusi ja mitte neid ülehindama. Tuleks kuulata spetsialistide soovitusi suuruse ja sobivuse koha pealt. Ratta tehnilist seisukorda oleks vajalik enne treeninguid ja võistlusi kindlasti kontrollida.

Mida aga peaks silmas pidama ratta ostmisel? Linder ütleb, et soovitused sõltuvad sellest, mis ratast ostetakse ja mis eesmärgil. Valida on erinevate rattatüüpide ja laia hinnaskaala vahel. Inimene, kes võistlemas ei käi, ei pea ostma endale väga kallist jalgratast.

Maastikuratas on enim levinud rattatüüp, mille esialgne suunitlus oli metsas ja mägedes ronimiseks. Selline ratas on tunduvalt parema läbitavusega maastikul ja väiksemate ratastega kui tänavaratas. 26-tollised rattad teevad tehniliselt raskel rajal sõitmise oluliselt mugavamaks ja kindlamaks. Maastikuratta soovitaks valida inimesel, kes ei aja taga tippkiirust ja armastab maastikul teha korralikku sõitu. Osaleb näiteks rattamatkadel või maratonisõitudel. Nende rataste hinnaklass algab 300 eurost ja võib ulatuda korraliku auto hinnani.

Linnaratas on paremate veeremisomadustega kui maastikuratas ja osa neist on nn täisvarustuses. Tavaliselt on standardvarustuses tuled, pakiraam, rattajalg, ketikaitse ning porilauad. Mõeldud on põhiliselt linnatänavatel liikumiseks, samas ei jää ka kõvema teekattega metsateel hätta. Käike on tavaliselt 1 kuni 27. Hind sõltub materjalidest ja mugavusklassist, alates 300 eurost kuni paari tuhandeni.

Hübriidratas leiab üha enam poolehoidjaid, sest on kõige universaalsem ratas müügivõrgus pakutavatest. Sellise sõiduriistaga võib sõita nii maanteel, metsas kui ka linnatänaval. Tavaliselt on hübriidil 21-27 käiku ja 28-tollised rattad. Rehvid laiusega vähemalt 35mm. Paigaldada on võimalik lisavarustust, mis muudab ratta matkavahendina asendamatuks. Eelisteks on kindlasti ratta suurem läbimõõt, mis võimaldab sirgematel teelõikudel arendada suuremat kiirust ja sel on väiksem veeretakistus võrreldes maastikurattaga. Hinnad algavad 300 eurost.

Maanteeratas on kõige spetsiifilisem rattatüüp ja mõeldud põhiliselt asfaldil sõitmiseks. Ratta eelisteks on kiirus ja kergus ning aerodünaamiline sõiduasend. Tavaliselt on maanteeratas teistest kallim, kuid tehakse ka väga soodsaid variante, mis muidugi pole mõeldud võistlejale. Hinnad algavad 600 eurost ja ulatuvad üle 7000 euro.

Laste- ja noorterattad erinevad üksteisest rataste suuruse poolest, mis võivad olla 12 tollist kuni 24 tollini. Ealiselt võiks alustada sõitmist kaheaastaselt ja suuremad rattad sobivad veel 10-13 aastastelegi. Käikudega mudeleid pakutakse tavaliselt alates viiendast eluaastast. Kvaliteetse ja vastupidava sõiduriista lapsele saab alates 100 eurost. Õige suurusega ratta leidmisel on kõige lihtsam konsulteerida müüjaga.

Enamik rattatootjaid märgib ratastele raami suurused tollides või sentimeetrites, mis annab asjast ülevaate. Ettevaatlik tasuks olla rõivatootjatelt üle võetud märgistuse (S, M, L, XL), mis sisuliselt ei anna selget infot. Olenevalt tüübist on raamide mõõdud ja geomeetria väga erinevad ning targem ja õigem oleks taas müüjaga konsulteerida.

Veloplus toetab ka jalgratta võistlussporti ja sportlasi ning noorte spordiklubisid, olgu nimetatud näiteks Allan Oras, Raido Kodanipork jt. Idee toetada tuleb sellest, et enamik Veloplusi töötjatest on olnud seotud rattaspordiga nii sportlastena kui ka treeningute läbiviijana.

Eeliseks nimetavad nad head kliendibaasi, laia kaubavalikut ning kaupade head hinna ja kvaliteedi suhet ning professionaalset teenindust.
Põhimõte on pakkuda klientidele parimat teenindust ja kindlasti areneda veel paremaks, analüüsides kordaminekuid ja möödapanekuid.

Rohkem infot leiab siit.
Veloplus soovitab kõigil vaadata ka Maanteeameti liiklusseaduse jalgratturit puudutavat osa.

Jaga
Kommentaarid