Ja nagu arvata võib, on aja jooksul reegleid hulganisti juurde tulnud. Veel enam, nii mõnigi reegel on ajaloohõlma mattunud.

Korvpalli 13 esialgset reeglit:
1. Mängija võib palli sööta ükskõik mis suunas, ühe või kahe käega.
2. Palli eest võib võidelda ükskõik mis suunas mõlema käega, mitte kunagi rusikaga!
3. Mängija ei tohi palliga liikuda. Palli saades peab mängija söötma selle sealt, kus ta selle püüdis. Kui mängija saab joostes palli, lubatakse tal hoog siiski maha võtta.
4. Palli võib hoida ühe või mõlema käega (labakäed), mitte keha ega ülejäänud käte osadega.
5. Vastast ei tohi õlaga tõugata, kinni hoida, lükata ega lüüa. Selle reegli rikkumine võrdub veaga. Teise vea saamisel peab mängija kuni järgmise korvini mängu kõrvalt jälgima. Kui mängija teeb meelega vea, siis kõrvaldatakse ta kogu mänguks ja vahetust ei lubata.
6. Viga on kõigil 3., 4., ja 5. punkti rikkumistel. Samuti palli rusikaga löömine.
7. Kui meeskond teeb järjest kolm viga, saab vastasmeeskond punkti. Kolm järjestikust viga tähendab seda, et teine meeskond ei tee samal ajal ühtegi viga.
8. Korv on, kui see visatakse korvi ja see jääb sinna. Kui pall jääb korvi servale ja kaitsemängija puutub seda, on tegemist korviga.
9. Kui pall läheb välja, siis võib selle mängu visata esimene mees, kes seda puutub. Kui esimene puutuja pole kindel, teeb seda kohtunik. Söötjal on aega 5 sekundit. Kui ta hoiab seda pikemalt, läheb pall vastastele. Mänguaja põhjuseta raiskamine võrdub meeskonnale veaga.
10. Kohtunik loeb mehi ning vigu ja annab väljakukohtunikule teada, kui kolm viga täis on. Temal on õigus mängija kõrvaldada.
11. Väljakukohtunik otsustab, kuna pall on mängus või väljas, kellele pall kuulub. Tema ülesanne on aega jälgida. Tema ülesanne on punkte lugeda.
12. Mänguaeg kestab kaks 15-minutilist poolaega, 5-minutilise puhkusega.
13. Meeskond, kes saab enim punkte, võidab. Kui jääb viik, saavad meeskonna kaptenid otsustada, kas mängitakse võitja selgitamiseks järgmise punktini või mitte.