Kontrolli ei teostatud mitte sõitjate, vaid nende varustuse üle. Otsiti raami sisse ehitatud elektrimootoriga jalgrattaid, aga ei leitud.

Peatähelepanu alla langesid kolm meeskonda: Trek Factory Racing, Etixx-QuikStep ja Tinkoff-Saxo. Nimetatud tiimidelt võeti kontrolli 11 sõiduvahendit, lisaks kaheksale võistlusrattale veel kolm varuratast. Kontrolli pidid läbima ka poodiumile pääsenud John Degenkolbi, Alexander Kristoffi ja Michael Matthewsi kaherattalised töövahendid. Ühtekokku läbisid ekspertiisi 36 ratast.

Raamidest "mehaanilise dopingu" avastamiseks on välja töötanud spetsiaalne skänner, mis valgustab raamid läbi. Elektrimootorite probleem tõusis teravamalt päevakorda 2010. aastal, kui teatud sõitjate suhtes hakkasid levima kahtlustused. Seniajani pole aga ühtegi mootoriga võistlusratast avastatud. Selgub, et pedaale ajab ringi ikkagi kondimootor. Vahest küll vale "kütuse" peal töötav kondimootor, aga see pole enam käesoleva loo teema.