Murekohaks oli olümpiale kvalifitseerumise reglement, mis vaatamata Martini tugevatele tulemustele jättis Eesti parima maastikuratturi Rio de Janeiro mängudest eemale. Maailma edetabeli 17. koht ei andnudki olümpiapääset. Aga, miks? Reglement nägi ette, et kvalifitseerumise punktisumma koguneb iga riigi kolme parema sõitja punktide liitmisel. Loo üritas olümpiapääset lunastada teiste tugevate sõitjate puudumise tõttu üksinda. Ta suutiski tõsta Eesti riikide edetabelis 26. kohale, ent otsepääsme said vaid 23 edukamat riiki. Individuaalses edetabelis oli Loo sel hetkel oma karjääri kõrgeimal, 17. kohal. Samal aastal võitis ta Euroopa meistrivõistlustel 11. koha ja MK-sarja parimaks tulemuseks oli Saksamaa etapilt teenitud 11. koht. Seega eestlase olümpiamängudelt eemale jäämine oli ilmselge ülekohus.

Süsteemne lähenemine

Arutelu käigus jõudsid Reinpõld ja Lipp ühiselt arusaamani, et Eesti maastikurattasport nõuab süsteemset lähenemist. Seepärast loodi Eesti maastikuratturite koondis, et kasvatada Loo kõrvale lähiaastatega väärilist järelkasvu ja teenida süsteemse tööga vähemalt ühele Eesti maastikusõitjale olümpiapääse 2020. aasta Tokyo olümpiamängudele. See on Eesti maastikurattaspordis uudne lähenemine, kus töötatakse päevast päeva mitme aasta kaugusel olevate eesmärkide nimel.

Maastikusõit on populaarne

Eesti maastikuratturite koondise põhisõitjad on Martin Loo, Janika Lõiv ja Markus Pajur. Seda seepärast, et XCO ehk maastikukross on ainus maastikusõidu olümpiaala. Lisaks on koondist maailmas esindamas maastikumaratonisõitjad Greete Steinburg, Peeter Pruus ja Peeter Tarvis. Lisaks neile sportlastele saavad koondise tegevusest osa paljud teised noored maastikusõiduhuvilised, kellele luuakse erinevaid võimalusi välisvõistlustel osalemiseks. „Noortel on olemas väga suur huvi ala vastu,” tõdeb Eesti maastikuratturite koondise peatreener Reinpõld. „Nende huvi säilitamiseks loodi Eestisse olümpiakrossi võistlussari, mis oma tehniliste radadega meenutab välismaailmas toimuvat.”

Võistlussari koosneb seitsmest etapist läbi koduse rattahooaja ning lisaks noor- ja eliitratturitele oodatakse starti ka kõiki harrastajaid, kes tahavad end tehnilistel radadel proovile panna.