9. mail, samal päeval koos Itaalia velotuuriga Giro d’Italia, Lõuna-Poolast Krakowist alanud rattatuur viis seitse rattasõpra läbi vihma, lume, tulise päikese ja valusate kukkumiste ning kaheksa riigi Milaanosse, kus tuurile punkt pannakse koos Itaalia suurtuuriga Giro d’Italia.

“Tuur jääb meelde meeletu vaheldusrikkusega, iga päev oli erinev. Itaalias saime mägedes lund ja samas mõni tund hiljem lõõskas päike ning küttis 30 soojakraadi. Ideaalne puhkus eemal argielust ja internetist,” selgitas retke eestvedaja Tõnu Vahter. “Olid ka mõned kukkumised vihmast libedail raudteerööpail, kuid õnneks need rohkem ehmatasid kui vigastasid ning motiveerisid sõites ettevaaltikkusele.”

Vaheldust pakkus lisaks ilmale aga ka maastik, sest tuur algas Kõrg-Tatrates, maitsta saadi ka mägiteid nii Dolomiitides kui Alpides. “Muutsime tuuri keskel marsruuti ja saime seetõttu rohkem, kui esialgu plaanisime - näiteks legendaarse niiöelda Marco Pantani tõusu Monte Carpegna, sõidud ümber järvede Garda, Como ja Maggiore ning kulgemise linnriiki San Marinosse pizzat sööma,” meenutas tuuri teine eestvedaja ning rattur Rivo Sarapik. “Jalgrattaga on igatahes parim maailma avastada, sest kogemus on vahetum kui autos või bussis-rongis.”

3000 kilomeetriga koguti enam kui 26 000 tõusumeetrit. Keskmine sõidupäev ulatus 150, seejuures pikima jooksul läbiti ligi 190 kilomeetrit. Enim tõusumeetreid ühel päeval ehk 2800 koguti tuuri teise nädalal lõpus. Tuntumatest mäetippudest vallutasid Eesti sõitjad Passo dello Stelvio, Monte Carpegna ning San Marino.

Giro d’Estonia eesmärk on julgustada end ületama, populariseerida rattaga sõitmist ning olla vaimseks toeks Itaalia suurtuuril edukalt sõitvale Tanel Kangertile, kellele tuuril ka kaasa elamas käidi. Retkega läbiti Poola, Slovakkia, Ungari, Sloveenia, Horvaatia, San Marino, Itaalia ja Šveits. Retke tuumikgrupi moodustavad kolm aastat tagasi Tallinnast Pariisi pedaalinud rattasõbrad.

Rattaretkel pedaalisid Tõnu Vahter, Rivo Sarapik, Raivo Sormunen, Mari-Liis Juul, Kalev Albri, Toomas Erikson ja Kaupo Karja. Jalgrattureid aitasid eesmärgini logistikajuht Romet Karu, füsioterapeut Ingrit Ernits, mehhaanik Ardu Ernits ja kommunikatsioonijuht Signe Sillasoo.

Kuidas möödusid enam kui 20 sõidupäeva, näeb fotodes ja kokkuvõtteis www.facebook.com/giro2015.