Selliste järeldusteni jõuti lennuki "musta kasti" analüüsil.

Esiteks oli lennuki BAE 146 Avro RJ85 maksimaalne lennukaugus antud marsruudil liialt väike. Täispaagiga Boliiviast Santa Cruzist startides oli lennuks suuteline läbima 2965 kilomeetrit. Umbes sama pikk oligi vahemaa sihtpunkti Medellini. Lennuohutuse reeglite kohaselt pidanuks aga varu olema ajaliselt poolteist tundi.

Teiseks. Lennuk viibis enne allakukkumist õhus 4 tundi ja 20 minutit. Medellini lennujaamas maandumisluba lennukile esimesel võimalusel aga ei antud, sest samasse jaama oli teel teine lennuk, mis kurtis kütusekadu. Tulnuks maandumisluba kohe, ehk vedanuks aurude peal välja. Lennukil lõppes õhus kütus ja seepärast ei toimunud Medellini lähistel alla kukkudes ka plahvatust. Nii jäid üksikud reisijad ellu (6 inimest), hukkus 71 inimest.

Kolmandaks. Ollakse üsna kindlad, et lennuk oli ülekoormatud.

Ühtlasi märkisid Colombia võimud, et süü juhtunu eest lasub lennukompaniil LaMia ning lennuki piloodil Miguel Quiroga´l.