Eesti neljanda liiga meeskond teeb publikunumbri poolest silmad ette 70 protsendile Premium liiga klubidest

 (9)
Eesti neljanda liiga meeskond teeb publikunumbri poolest silmad ette 70 protsendile Premium liiga klubidest
Teisipäevases karikavõistluste kaheksandikfinaalis alistas Tabasalu 6:1 FC Zenit Talllinna.Foto: Mihkel Naukas

Eesti jalgpalli meistrivõistluste II liiga Lõuna/Lääs piirkonnas mängib meeskond, kelle hooaja keskmine kodumängude publikunumber jääb alla vaid kolmele meistriliiga klubile - FC Florale, Tartu Tammekale ja Nõmme Kaljule.

Selle nädala teisipäeval peeti Eestis Evald Tipneri karikavõistluste 1/8-finaali mänge. Samal ajal, kui Tallinna vihaseimaks derbiks ristitud Levadia ja Flora heitlust jälgis Lilleküla staadionil 313 pealtvaatajat, kogunesid Tabasalu Arenale sealse JK Tabasalu ja FC Zenit Tallinna kohtumist vaatama 411 inimest. End kogu Harku valla meeskonnaks nimetav Tabasalu on tänavu keskmiselt meelitanud tribüünidele suisa 330 huvilist. Sellest kõrgema keskmise näitajaga on vaid Flora (552), Tammeka (466) ja Kalju (362).

Eriti terav on kontrast Tabasalu eelmiste ja selle hooaja võrdluses. Mullu külastas nende kodumänge keskmiselt vaid 53 inimest, tunamullu 33. Üheks suurimaks mõjutajaks publikunumbri suurenemisel oli 2017. aasta sügisel valminud 1000 istekohaga Tabasalu staadion, kuid tublit tööd on tehtud ka kogukonna kaasamisega. Varem mängiti Männiku kunstmurustaadionil.

"Tabasalu meeskond Männikul ei tähenda kellegi jaoks midagi. Tabasalu meeskond Tabasalus tähendab siinsele kogukonnale väga palju. Nimetame ennast tegelikult kogu Harku valla klubiks, mistõttu käib siin ka inimesi Murastest, Vääna-Jõesuust, Harkujärvelt ja mujalt," räägib klubi eestvedaja ja üks kahest JK Tabasalu juhatuse liikmest Riho Saksus.

Seotud lood:

"Tegelikult on kõik väga lihtne - natuke tööd kogukonnaga, ühtsustunde tekitamine... Meil on reklaamid väljas terves vallas - raamatukogus, spordikompleksis, söögikohtades. Igal mängul toimub mitmeid loosimisi, jagatakse auhindu. Hamburgerirestoran loosib välja tasuta hamburgereid, pitsarestoran tasuta pitsasid. Mäng on lihtsalt üks osa sündmusest."

Droonifoto Tabasalu ja Zenit Tallinna karikamängust. Foto: Riho Kirss

Ükskord pannud Tabasalu publikunumber Eesti jalgpalliliitu lausa niivõrd imestama, et ametnikud tõmbasid mängu protokollis vastava numbri jämedalt saja võrra vähemaks. "Nad väitsid, et pole võimalik, et teil nii palju rahvast staadionil käib. Aga tegelikult hajuvad need inimesed suurel, 400-meetrise jooksurajaga staadioni peal lihtsalt ära," ütleb Saksus.

Võistlus noortegruppide vahel

Inimeste loendamiseks jagatakse Tabasalu mängudel igale külastajale - ka tasuta mängudel - piletid, mis osalevad vaheajal loosimises. "Vaheajal loeme piletikontsud kokku ja lisame sinna palli- ja maskotipoisid ning korraldusega seotud inimesed, kellele pole piletit näppu antud," selgitab Saksus, kuidas publikunumber tekib.

Suure osa publikust moodustavad Tabasalul oma klubi noored ning nende vanemad, sõbrad ja sugulased. Kavala nipina on klubi noortegruppide seas korraldatud võistlus, kus iga mängule toodud ema, isa, onu, tädi, vend, õde, vanaema või vanaisa annab punkte. Aasta lõpus sõidab enim punkte kogunud treeninggrupp preemiareisile Pärnu Tervise Paradiisi.

Kes Eesti ühe rohkearvulisema publikuga jalgpallimatšist veel osa tahab saada, siis sel hooajal on Tabasalul järel kolm kodumängu, neist esimene leiab aset esmaspäeval kell 20 FC Otepää vastu. 11. oktoobril võõrustatakse Raplamaad ja 28. oktoobril TJK Legioni duubelvõistkonda.

Tabasalu publikuhuvile mõjus kindlasti positiivselt ka endise Eesti koondislase ja meistriliiga kogemustega treeneri Marko Kristali palkamine augustis. Esimest mängu Kristali tüürimisel kogunes Tabasalu Arenale vaatama 468 pealtvaatajat. Nimekamatest mängijatest kuuluvad Tabasalu tuumikusse endine Levadia ja Infoneti keskväljamaestro Konstantin Nahk ning meistriliiga kogemustega ründaja Edwin Stüf ja poolkaitsja Rasmus Tomson.