Mikkelseni avarii Austraalias põhjustas tõeliselt kummaline olukord: ühe heinapallidest tekitatud kunstliku šikaani järel oli ootamatult tema tee peal traktor, millest norralane küll mööda põikas, ent suure ehmatuse tõttu juba järgmises kurvis teelt välja sõitis.

Praeguseks on selge, et traktor oli parasjagu rallirajal seetõttu, et vahetult enne Mikkelseni sõitnud Jari-Matti Latvala sõitis ühele heinapallile otsa ning lükkas selle risti tee peale ette - masinaga pandi šikaan taas korda, ent hoolimata kolmeminutilisest stardiintervallist ei jõutud traktoriga piisavalt kiiresti teelt ära sõita.

Esapekka Lappi sõnas Autospordile, et säärased intsidendid lihtsalt ei tohiks võimalikud olla. "Kui katse käib, ei tohiks olla midagi sellist üldse võimalik. Sellele ei ole vabandust, see on totaalne rumalus. Keegi oleks võinud surma saada."

WRC ringkondades on Mikkelseni juhtumi järel hakatud aina kõvema häälega nõudma "virtuaalseid šikaane": rajalõike, kus autode kiirus sisuliselt tehnika abil piiratakse.

Hyundai tiimibossi Alain Penasse'i sõnul on tema sellise lahenduse pooldaja. "Selline tehnika on täiesti olemas. See meenutab pisut sellist süsteemi, mida kasutatakse ringrajasõidus boksiteel. Meile on öeldud, et eelnevalt kokku lepitud väga kindlas kohas saab autode kiiruse näiteks 50 kilomeetrini tunnis piirata. Auto sõidab selle kiirusega kindla distantsi ning saab seejärel taas kiirendada. Minu jaoks on see palju parem idee. Vihkan šikaane - need põhjustavad nii palju avariisid."

Rahvusvahelise Autoliidu (FIA) rallidirektor Yves Matton kinnitas, et Mikkelseni juhtumist tehakse omad järeldused. "Viime läbi põhjaliku uurimise, on oluline täpselt mõista, miks see juhtus. Traktor oli seal sellepärast, et blokeeritud tee vabastada, kuid oleks olnud vaja paremat korraldust. Jätkame ka alternatiivsete kiiruse vähendamise võimaluste uurimist ning virtuaalsed šikaanid on üheks valikuks."