Ralliekspert: kas Toyota moodustab supertiimi ja toob Tänaku kõrvale ka Neuville'i?

 (3)
Kas Thierry Neuville võiks järgmisel hooajal istuda Toyota rooli?
Kas Thierry Neuville võiks järgmisel hooajal istuda Toyota rooli?Foto: JOSEP LAGO, AFP/Scanpix

Ralliekspert Colin Clark rääkis enda viimases podcast'is taas rallimaailma kõige kuumematest teemadest. Seega vaadati lisaks käimasolevale hooajale üle ka järgmine aasta. Tänavuse MM-tiitli eest heitlevad Clark'i sõnul jätkuvalt ikkagi kolm meest.

Viimati toimunud Saksamaa ralli kohta tõdes Clark, et Toyota on tõesti eriti kiire ja eelkõige just Ott Tänaku käes. Siiski on meeskonnal probleeme ja seda auto vastupidavuse osas. Sai ju viimati Saksamaal Jari-Matti Latvalale taaskord saatuslikuks tehniline probleem.

Hooaja viimasele neljale rallile otsa vaadates tõdes Clark, et tõenäoliselt on Tänak kõikide järgnevate võidukihutamise eel suurimaks soosikuks. “Toyota kiiruses ei ole üldse küsimus. Küsimus on ainult selles, kas auto peab alati vastu,“ tõdes Clark. “Olen kindel, et Tommi Mäkinen suudab lõpuks probleemid lahendada. Küsimus on, kas seda suudetakse teha juba enne käimasoleva hooaja lõppu. Tänak on praegu kõige kiirem sõitja. Selles ei ole mingit küsimust.“

Tänak ja Ogier kõige kiiremad

Seotud lood:

Clark usub, et sarnaselt Tänakule on ka viiekordne maailmameister Sebastien Ogier võimaline võitma järgneval neljal rallil. Saksamaal prantslase poolt näidatud kiirus ja võitlusvaim olid lihtsalt niivõrd head. Samas leidis ta, et MM-sarja üldliider Thierry Neuville ei võida kindlasti kõiki nelja rallit.

Järgmisena kavas olevale Türgi rallile ette vaadates on Clark'i sõnul Tänakul hea positsioon. Karmidel Türgi teedel tuleb esimesena rajale minna Neuville'il ja kogenud ralliajakirjaniku arvates ei suuda belglane olukorraga tõenäoliselt kohaneda. Teisena rajale pääsev Ogier peaks olema tema hinnangul juba paremas positsioonis, kuid neile järgneva Tänaku olukord peaks olema kõige parem.

Ott Tänak ja Toyota on sel hooajal olnud suurepärane kombinatsioon. Foto: Jaanus Ree, Red Bull Content Pool

Kokkuvõttes kolmandat kohta hoidva Tänaku seis selles mõttes hea, et stardipositsioon mängib rolli ka Suurbritannias ja ka sealt edasi Kataloonias. Kataloonias sõidetakse esimene päev kruusal ja alles seejärel siirdutakse asfaldile. “Kui Tänak on selle ralli eel jätkuvalt kokkuvõttes kolmas, siis on tal võimalik reedesel päeval vahe sisse sõita ja järgmistel päevadel asfaldil edu hoida,“ arvas Clark. “Loodetavasti minnakse hooaja viimasele rallile (Austraalia rallile) seisus, kus MM-tiitli võitmise võimalus on jätkuvalt kolmel mehel.“

Kaks sõitjat kindlad

Järgmisest hooajast rääkides kordas Clark juba teada olevat informatsiooni, mille kohaselt on leping olemas ainult Tänakul ja Andreas Mikkelsenil. Esimesel on kontraht Toyotaga ja teisel Hyundaiga.

Seega on Clark'i sõnul põhiküsimusteks, mis saab Ogier'st ja Neuville'ist. Mõlemat meest soovivad senised tööandjad ehk M-Sport ja Hyundai, kuid pakkumisi tehakse neile veelgi. Citroen olevat Clark'i sõnul valmis Ogier'le pakkuma suurt palka.

Sebastien Ogier peab otsustama, kas jätkata M-Spordis või siirduda Citroeni. Foto: Global Media Group, Global Media Group/Sipa USA/Scanpix

Kui Citroen aga Ogier'd ei saa, siis võivad nad pöörduda Neuville'i poole, kellele ollakse samuti valmis pakkuma suurt töötasu.

Kogu olukorda võib aga sekkuda Toyota. Arvestades, et Toyotal on praegu MM-sarja kõige kiirem auto, siis võivad nad mõne tippmehe saada endale ka turuhinnast odavamalt.

Loe veel

Toyotal on järgmiseks hooajaks leping olemas Tänakuga ning Soome meedia teatel on käed löödud ka Jari-Matti Latvalaga. Latvala agent on tõdenud, et tema kliendil on kontraht tulevaks aastaks olemas, kuid tiimi nime ei ole avaldatud. Esapekka Lappi saatus on aga lahtine ning teda on seostatud Citroeniga. Seetõttu on Toyotas kolmas koht justkui vaba.

Mis saab M-Spordist?

“Neuville saab tõenäoliselt aru, et Toyota läheb aina tugevamaks ja tulevikus on Hyundail aina raskem neid võita. Tõenäoliselt peab Hyundai maksma belglasele jäämise korral väga suurt palka,“ arvas Clark.

Edasise suhtes sõltubki palju just Citroenist. Kui neil õnnestub hankida enda esimesed eelistused ehk Ogier ja Lappi, siis oleks neil koos väga kõva tandem. Meeskonna kolmandaks liikmeks oleks sellisel juhul Craig Breen, kes peaks paariks ralliks tõenäoliselt taaskord koha loovutama Sebastien Loebile.

Kui Toyota Neuville'i endale ei meelita, siis jääb belglane kõige tõenäolisemalt ikkagi Hyundaisse. Seni on ta avaldanud, et ta jääb paigale, kui ta võidab individuaalse MM-tiitli.

Seega on tulevikku silmas pidades kõige suuremad küsimärgid aga M-Spordi kohal. Tõenäoliselt jätkab seal Teemu Suninen, kellel on järgmiseks hooajaks mänedžeri sõnul täishooaeg tagatud. Praegugi võistkonnas sõitev Elfyn Evans oleks esisõitjana aga kahtlane valik.

M-Sport võib anda Kris Meeke'ile võimaluse. Foto: JOSEP LAGO, AFP/Scanpix

Siinkohal võib Clark'i sõnul mängu tulla praegu töötu Kris Meeke. “M-Spordil võib Meeke'i vaja minna juba käimasoleva hooaja lõpus,“ teatas Clark. “Järgmistel rallidel on M-Spordil vaja, et Ogier'i ja Neuville'i vahel oleks võimalikult palju mehi. Meeke suudaks seda tööd teha.“

Seega on tuleva hooaja osas palju võimalusi, kuid Clark'i hinnangul on sõitjateturul trumbid praegu Toyota käes.

Jäta kommentaar
ARTIKLIT SAAB KOMMENTEERIDA AINULT REGISTREERITUD KASUTAJA!
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare