Ralli korraldajad otsustasid päeva esimese katse ära jätta, ent Toyota mehed olid oma rehvivaliku teinud arvestusega, et esimene - lumine ja jäine - katse läheb arvesse.

Mäkinen oli otsuse üle maruvihane - tema meelest oleks tulnud kõik kolm hommikust katset tühistada. "Kogu meie rehvistrateegia oli üles ehitatud tänasele esimesele kiiruskatsele. Me oleks seal võitnud kõiki minutiga, aga kaotasime hiljem hoopis pool minutit. Otilt võeti ära liidrikoht ja kui me selle jama pärast kaotame hooaja lõpus meistritiitli, siis kes vastutab?" põrutas Mäkinen.

Yves Mattoni sõnul olid Mäkineni sõnad ootamatult agressiivsed ja suisa ebaprofessionaalsed. "Olen väga üllatunud, et ta nii ütles. Ei ole professionaalne olla sedavõrd agressiivne korraldajate ja FIA vastu. Mäkinen teab väga hästi, kui raske on pealtvaatajate manageerimine ja kui oluline on turvalisus," sõnas Matton Motorsport.com-ile.

Mattoni sõnul tegid otsuse ralli korraldajad, mitte FIA - kuigi FIA WRC ohutusdelegaadil Michele Moutonil oli otsuse tegemisel nõuandja roll.

"Teame väga hästi, et WRC rallid on organiseeritud mitmest katsest koosnevate tiirudena ja vahel võid sellega võita või kaotada. See on osa mängust. Ma ei leia, et kõigi kolme katse tühistamine oleks olnud hea lahendus. Monte Carlo on väga eriline ralli ja see tähendab, et erilisi asju võib juhtuda. Pealtvaatajate jaoks ei oleks nende katsete tühistamine aus olnud. Mäkinen peaks mõtlema suurema pildi peale - kui oleksime kolm katset tühistanud, mida siis järgmine kord sellises olukorras teha oleks tulnud?"

Mäkinen lubas vaikse protestina oma sõitjad päeva lõpus fännidega kohtumiselt eemale jätta. "Kummaline olukord. Sõitjate promomine tuleb kasuks ainult tema firmale. See ei näitaks välja austust fännide vastu. Ja lõpetuseks - see on kohustuslik."