Delfi valis välja viis ekipaaži, kelle pärast tasub reedel ennast Lõuna-Eestisse kindlasti kohale vedada.

1. Aleksei Lukjanuk - Aleksei Arnautov (Ford Fiesta R5)

Venelane Lukjanuk on Eesti ralliaasta tippsündmusel alati kohal kui viis kopikat. Harilikult on ta siin kihutanud Mitsubishi Lanceriga, kuid seekord on mehe istumise all Ford Fiesta R5, millega ta tänavu sõitnud juba neljal Euroopa meistrivõistluste (ERC) etapil. Kahel korral on ta sellega tulnud teiseks (Hispaanias ja Portugalis), korra kümnendaks ja viimasel korral Belgias katkestanud.

ERC sarja üldarvestuses hoiab Lukjanuk 77 punktiga poolaka Kajetan Kajetanowiczi (92) järel teist kohta ning ihkab oma positsiooni kahtlemata parandada. Mäletame ju, et Mitsubishiga pani ta möödunud aastal Rally Estonial hullu. Põnev on vaadata, mida suudab see hulljulge venelane veel võimsamal masinal.

2. Rainer Aus - Simo Koskinen (Mitsubishi Lancer Evo IX)

Möödunud aastal sai Aus kõikide asjaolude kokkulangemisel suurepärase kolmanda koha, mida ta tahab tänavu kindlasti kaitsta.

"R5 klassi autosid on tulnud rohkem juurde ja need on edasi arenenud, meie auto on sama, mis eelmine aasta. Kindlasti läheme võitlema ja usun, et Eesti sõitjad on kodus edukad," jäi Aus esimesel Rally Estonia pressikonverentsil vaoshoituks.

Aga kõik ju teavad, et muidu tagasihoidlikud rallimehed on mootori sisse lülitades hoopis teised inimesed. Kogenud Ausil tuleb teha vaid oma sõitu ja vaadata, kuhu see pühapäeva pärastlõunaks välja viib!

3. Martynas Samsonas - Varža Mindaugas (BMW M3X)

Esimest korda viimaste aastate jooksul, mil Rally Estonia on ERC kalendris, lubatakse starti tulla ka isevalmistatud hübriidautodel Open-klassis ning esimesena haaras võimalusest leedukas Martynas Samsonas oma tiimi Samsonas Racing valmistatud BMW M3X masinaga.

Et tegu on võimsa autoga, näitab kasvõi tänavuse Talsi ralli lõpuprotokoll, kus Samsonas hõivas esikoha.

Samsonas käis viimati Eestis 2014. aasta Saaremaa rallil, kus pidi BMW M3 E30-ga käigukastiprobleemi tõttu kahjuks katkestama. Mehe CV-s on katkestamisi aastatega rohkem kogunenud kui puhtalt finišeerimisi, kuid kui ta tulemuse kirja on saanud, siis varieeruvad need absoluutselt seinast seina. Näis, mida leedukas Otepääl suudab!

4. Sander Pärn - James Morgan (Ford Fiesta R5)

Käesoleval hooajal on Sander Pärnal lubatud MM-sarjas startida vaid Rootsis, Portugalis ja Poolas. Kõik katsed on lõppenud katkestamisega. Pärnal on tulemus kirjas vaid aasta alguses toimunud Arctic Lapland rallilt Soomest, kus ta tuli seitsmendaks. Kehvasti läks tal ka eelmisel aastal Rally Estonial, kui pillid tuli kotti panna juba pärast testikatset.

Pole aga kahtlustki, et tegu on kiire mehega. Kui vaid enesekindluse kuidagi tagasi saaks ja auto teel püsiks. Äraütlemata põnev on jälgida, kuidas saavad Pärnale vastu teised Eesti tipud Raul Jeets, Rainer Aus, Egon Kaur ja Siim Plangi.

Sander Pärn pärast mullust katkestamist:

5. Gustav Kruuda - Ken Järveoja (Ford Fiesta R2T)

Kuigi alati kireva autoga rajale tulevat Karl Kruudat tänavu stardis pole, hoiab nende perekonna lippu kõrgel noorem vend Gustav, kes läheb püüdma esikohta ERC juunioride arvestuses. Kangemad konkurendid selleks on üldarvestuse hetke kolm paremat Chris Ingram (Suurbritannia), Marijan Griebel (Saksamaa) ja Lukasz Pieniazek (Poola), kuid ka teine Eesti noor Miko Niinemäe, kes mullu sai Otepääl ERC juunioride arvestuses kõrge kolmanda koha.

Tänavu on noorem Kruuda kätt proovinud Lätis Sarma ja Kurzeme rallidel ning Eestis Harju ja Lääne-Eesti rallil. Juba mitu aastat on spekuleeritud, et Gustavist võib tulevikus saada isegi kõvem rallisõitja kui Karl. Nüüd oleks õige aeg sellele tõestust otsima hakata!

Auto24 Rally Estonia stardib reedel kell 20 algava Tartu Toomemäe linnakatsega, millele eelneb 18.45 pidulik avatseremoonia Raekoja platsis. Finišipoodiumile oodatakse ERC klassi sõitjaid Tartusse tagasi kella 17-ks.