"Rally Estonia on üks väheseid rallisid maailmas, mis annab võimaluse N-rühma autodele sõita isegi absoluutarvestuse võidu peale. Ükskõik mis muu ralli - kui see on asfaldil - ei anna juba auto vedrustuse, kaalu, pidurite ja dünaamika tõttu sellist varianti, kui ei ole just täiesti ajuvabad olud ja taevast ei saja pussnuge. See auto laguneks lihtsalt käest ära," rääkis ralli peakorraldaja Urmo Aava.

"Meie teed jäävad Euroopa meistrivõistluste etapil kuni lõpuni väga heasse seisukorda. Pigem on oluline just tehnika voolimine ning N-rühma auto vedrustus on piisavalt hea, et see voolimine ellu viia. Kuna mootor on neil kaheliitrine, siis väändemomenti ja võimsust on rohkem. Mootor kompenseerib vedrustuse, pidurite ja muu dünaamika puudujäägi."

"Intriigi muudab ärevaks see, et ralli avalikkus arvab, et see ei tohiks kuidagi võimalik olla, teadjamehed aga teavad, et see on võimalik. R5 autode omanikud ei taha, ei saa, ei tohi jumala eest N-rühma autode taga olla, aga N-rühma sõitjad teavad, et kui kõik klapib, siis tegelikult on see võimalik."

Põhikandidaadiks R5 meeste skalpi võtma on venelane Aleksei Lukjanuk, kes Eesti teedel alati "hullu pannud" ning ka eelmisel aastal Rally Estonial ennast Mitsubishi EVO 10-ga poodiumile Ott Tänaku ja Timmu Kõrge (mõl Ford Fiesta R5) pressinud.

Eesti meestest soovitab Aava silma peal hoida Siim Plangil, kes sai Läti EM-etapil teise koha ning võitis viimase Eesti meistrivõistluste etapi, Harju ralli. Oma sõna tahavad kindlasti sekka öelda ka Roland Murakas ja Egon Kaur ning pisut vanema masinaga sõitev Rainer Aus, kes eelmisel aastal üllatas Rally Estonia neljanda kohaga.